944 Tita en haar januari-project

Zoals elke maand koos ik ook voor deze maand een project uit om aan te werken. Alleen had ik al zoveel op mijn blog gepland dat het er nu pas van komt om jullie er over te vertellen.

Eind december kreeg ik op mijn laptopje de melding dat mijn batterij moet vervangen worden. Nu is mijn laptopje al 6 jaar oud en vertoont hij al wel meerdere kleine mankementen. Bovendien is dit al de tweede batterij. Dus ik ben niet direct van plan om nog een nieuwe te kopen. Nee, als laptopje het begeeft koop ik mij gelijk een nieuwe.

Maar ik schoot dus wel even in paniek. Want wat zou er gebeuren met al mijn favorieten die ik zo ijverig heb opgeslagen? Ik sloeg dus aan het opslaan: elk linkje aanklikken, kopiëren en in een Evernote-notitie opslaan. Uren was ik er zoet mee. Enkele dagen later kreeg ik van mensen die iets meer van een computer kennen te horen dat ik als ik ingelogd was in chrome er niets verloren zou zijn. Toen ging de paniek liggen.

Maar ik had ondertussen wel gemerkt wat een rommelboel mijn favorieten waren. Dus besloot ik toch, maar op een iets rustiger tempo, verder te doen. Ondertussen ben ik nog steeds aan het opslaan in Evernote. En daarna moet alles nog eens uitgesorteerd worden. Ik heb dus nog wel eventjes werk.

Voor deze maand is het dan ook mijn doel om al mijn favorieten opgeslagen te krijgen in Evernote. Dat uitsorteren is voor een andere maand want ik maak me niet de illusie dat ik dat ook nog kan doen in januari. En misschien lukt dat opslaan zelfs niet helemaal. Ik heb dus weer een mooi doel voor deze maand.

7 thoughts on “944 Tita en haar januari-project

  1. Het makkelijkste is om alles te copieren op een externe harde schijf. Allee dat denk ik toch. Voor zover ik er iets van ken. Veel moed in elk geval, met het overzetten van al je gegevens. x

  2. Computers zijn zalig, maar ze opruimen is altijd zo’n werk he. Ik heb mijn favorieten nog maar in oktober volledig opgekuist en ’t is nu niet dat het terug helemaal om zeep is, maar ik zou er desondanks weeral een halve kuis in kunnen doen. En zo blijven we bezig zeker? 🙂

    Wat ik toen ook gedaan heb, is veel van mijn favorieten verhuizen naar Pinterest. Vb. mooie architectuurprojecten enzo, op Pinterest zie je met dat fotootje tenminste direct welk project dat weer is, wat met een gewone link en naam niet echt het geval is.

  3. Hoe? Toch alles 1 per 1 in Evernote zetten? Ruim die gewoon op in chrome en dan kan je die met 2 muisklikken exporteren naar een html bestand (dat je daarna eventueel kan importeren in evernote)?
    Je bent er een boeltje van aan ’t maken vrees ik :p

Geef een reactie

