947 Tita en 50 books: Hoeveel tijd lees je gemiddeld per week?

Nog eens een boekenvraagje.

Hoeveel lees je gemiddeld per week?

Ik ben een beetje een periodieke lezer. Sommige periodes doe ik 2 weken over een boek van 400 pagina’s. Dan lees ik soms dagen niet of amper een kwartiertje. Andere periodes lees ik dan weer heel veel en slaag ik er soms in om 2 boeken op 1 week tijd te lezen. Dan lees ik heel wat uurtjes op een week. Maar ik heb ze eigenlijk nog nooit geteld.

Sinds ik af en toe (niet wekelijks, helaas) een “kaskesloze avond” inlas, lees ik wel meer. Die avondjes zijn puur genieten en dan gebeurt het wel eens dat ik 100 bladzijden lees op een avond. Zalig! Verder lees ik vaak op dode momenten: op de bus of de trein, terwijl ik ergens zit te wachten,… Ik heb altijd een boek op zak: een papieren exemplaar of op de tablet. En zowel mijn ochtendritueel als mijn avondritueel bestaat uit het lezen van een paar bladzijden.

Lezen jullie veel?

8 thoughts on “947 Tita en 50 books: Hoeveel tijd lees je gemiddeld per week?

  1. Bij mij schommelt het ook heel hard. Ik probeer nu wel minstens elke avond een paar pagina’s te lezen. En een ‘kaskesloze avond’, dat wil ik hier ook al een tijdje invoeren, zonder al te veel succes voorlopig. Vooral de laptop/smartphone weten mij nog te vaak te verleiden!

    • Ja, die 2 spelen mij ook parten om een “kaskesloze avond” te houden. Ik ben al blij dat ik sowieso al minstens 2 avonden per week niet thuis ben, maar ik wil liefst echt een echte leesavond per week.

  2. Ik lees veeeeeel te weinig :s ik lees graag maar ik kan geen uur aan een stuk lezen. Ik ben jaloers op mensen die een boek uitlezen op 1 week tijd…

  3. Ik lees soms ook veel te weinig, dan zijn er andere prioriteiten die ertussen komen (bloggen, strijken, haken) ge kent het wel. Maar sinds de eerste readathon lees ik al veel meer terug voor mijn plezier en dwing ik mezelf regelmatig een uurtje te lezen, bv als het lief nog niet thuis is en de tv nog wat uit kan blijven… Heerlijk!

Geef een reactie

