948 Tita en dagelijkse fietstochtjes

Ik kwam deze ochtend een foto tegen op twitter en plots voelde ik een blogpost in mij opborrelen.

Ik fiets namelijk dagelijks. Woon-werkverkeer. Maar ook op weg naar hobby’s, naar de winkel, vriend(inn)en,… Soms rij ik door drukke straten, soms door rustige of zelfs compleet verlaten weggetjes of zelfs door het bos.

Soms zie ik allerlei leuke dingen: mooie huizen, kindjes die aan het spelen zijn, een grappige kabouter in een voortuin,… Die dingen maken mijn fietstochtjes aangenamer. Maar vaak fiets ik dezelfde route en heb ik die dingen al 1001 keer gezien. En dan worden die fietstochtjes saai en moet ik de entertainment bij mezelf zoeken.

Ik heb eigenlijk altijd mijn mp3-speler bij, maar vaak zet ik die eigenlijk niet op. Omdat ik net in die liedjes geen zin heb of omdat het liedje waar ik zin in heb er niet opstaat. En gelukkig ben ik gezegend met een stem die toon kan houden, dus dan zing ik zelf. Weliswaar alleen als ik niemand tegen kom. Want zodra ik een fietser, brommer of zelfs auto zie aankomen, zwijg ik.

Daarom wil ik dit op al mijn fietsroutes:

10 thoughts on “948 Tita en dagelijkse fietstochtjes

    • Dat is dus nog één van de redenen waarom ik ze dus niet vaak gebruik. Als ik er toch mee fiets is het voornamelijk op een rustige route met heel weinig verkeer. Ik moet vaak een fietspad affietsen hier in de buurt van ongeveer 2 km waarop ik amper 10 huizen tegenkom en waar ik weet dat als ik 5 fietsers tegenkom het veel zal zijn. Dan vind ik het dus wel kunnen. Of als ik de route door het bos neem waar ik meestal zelfs niemand tegenkom. Maar in de bebouwde kom is het inderdaad een andere zaak. Maar bedankt voor je bezorgdheid, hoor. 😉

  1. Dat mis ik nu het meest in mijn huidige job t.o.v. vroeger, niet kunnen fietsen naar mijn werk wegens te grote afstanden.
    Daar kon ik toch zo van genieten!

  2. Ik vind hem ronduit geweldig, ik stem helemaal voor! Zullen we samen naar de regeringen van België en Nederland schrijven? Hoe meer van dit soort fietspaden, hoe beter 🙂

Geef een reactie

