950 Tita en een lange lijst

Ik kwam een lange lijst met vragen tegen bij Mrs. T. En vragenlijsten vind ik leuk. Zeker als ze wat absurd zijn of totaal geen nut hebben.

1) Pak het boek dat het dichtste bij je ligt, ga naar pagina 18 en zoek regel 4.
“schattig uit, met kuiltjes, lange wimpers en zulk blond haar dat het…” uit “De cirkel” van Dave Eggers.

2) Strek je linkerarm zo ver uit als je kan. Wat kan je aanraken?
Mijn retro oranje nachtlampje, mijn smartphone die aan het opladen is, mijn blauwe nagellak en sneldrogende druppels voor op de nagellak, een kaartje van de tandarts met de volgende afspraak, een identiteitskaartlezer, een balpen, mijn labello-stick met pepermunt, een potje met uierzalf voor als ik last heb van winterhanden (deze keer eens een winter niet eigenlijk omdat ik niet zo vaak met mijn handen in water moet zitten), een mini-leeslampje en mijn wekkerradio.

3) Wat deed je voor je deze tag begon in te vullen?
Chatten met J.

4) Gok hoe laat het is zonder op de klok te kijken. Zat je in de buurt?
16u50 op de voorbije zaterdag. En het was 2 minuten later. Maar eerlijkheidshalve wist ik wel ongeveer hoe laat het was omdat ik kort er voor nog had nagedacht over hoe laat ik zou moeten eten om op tijd de deur uit te zijn.

5) Wat hoor je op het moment?
Prachtige pianomuziek van Erik Satie. De moeite om eens op te zoeken op youtube. En heerlijk rustgevend.

6) Wanneer ben je voor het laatst buiten geweest? Wat deed je toen?
Rond 13u om de kat eten te geven en het tafelkleed na het eten uit te schudden.

7) Heb je gedroomd afgelopen nacht?
Ik kan het me niet herinneren. Maar ik droom af en toe de gekste dromen.

8) Wanneer heb je voor het laatst gelachen? Waarom?
Ik lach vaak. De laatste keer dat ik echt hard moest lachen was toen de Paps de Mams totaal niet begreep terwijl zij en ik heel goed wisten waar ze het over had. En één van de memorabelste slappe lachbuien van de laatste maanden is die van eind november. Toen waren de Mams en ik bezig over het feit dat mijn nicht het wel druk ging krijgen met 2 kleine kindjes in huis. Waarop de Paps reageerde: “Hoe? Is die zwanger?”. Terwijl we haar de vorige dag nog gezien hadden en ze haar 5 maanden zwangere buik absoluut niet meer kon wegsteken. Bovendien hadden ze de zwangerschap begin oktober gemeld met een leuk kaartje in onze brievenbus. Blijkbaar was dat aan de Paps allemaal nogal voorbij gegaan. 😉

9) Wat hangt er op de muur van de kamer waar je in bent?
Een kalender van Rebecca Dautremer van 2014, maar hij is zo mooi dat ik vind dat hij nog een jaartje mag blijven hangen. Ook zakdoeken van Nijntje, nog uit mijn Nijntjesgekke periode. En tegen de muur staat ook een kaartjesrekje met leuke kaartjes.

10) Vertel iets over jezelf dat de meeste mensen niet weten.
Ik ben een moeilijke eter: ik lust niet veel.

11) Houd je van dansen?
Ja, als er niemand kijkt! 😉

12) Zou je het ooit overwegen om te emigreren?
Een paar weken geleden vroeg mijn tante me nog of ik geen zin had om voor een jaar in Stockholm te gaan wonen. En eerlijk gezegd denk ik dat ik dat heel graag had gedaan als ik begin de 20 was geweest. Maar nu wil ik dat liever niet meer doen. Ik verlang naar andere dingen nu.

13) Door wie ben je voor het laatste gebeld?
Door mijn nonkel. Om te vragen of ik zin had om met hem en de tante mee te gaan shoppen. Ja, ik kom daar heel goed mee overeen dus wij doen wel eens dingen samen. Maar ik was zelf al op weg om ergens te gaan shoppen en ik ga niet graag shoppen waar zij heen wilden.

14) Wat heb je als laatste gedownload op je computer?
Een update van Evernote.

15) Laatste keer dat je in een zwembad zwom?
Ik denk dat ik toen 17 was. Maar dat was niet de laatste keer dat ik zwom. De laatste keer dat ik zwom was in een riviertje in Zuid-Spanje toen ik 27 was. Ik zwem niet graag.

16) Luister je op het moment naar muziek?
Nog steeds naar Erik Satie.

17) Welke kleur is de vloer van je slaapkamer?
Het is een bruine houten vloer.

18) Als je iets kon veranderen aan je huis/kamer (ook al is het niet handig of mogelijk) , wat zou het dan zijn?
De ingebouwde kasten en de kleur van de muren (heel lichtgeel).

19) Wat is het laatste wat je hebt gekocht?
Een stuk of 4 t-shirts en een jumpsuit.

20) Ooit op een motor gereden?
Nee, en ik zie dat ook totaal niet zitten.

21) Ken je alle woorden van je eigen taal?
Ik vraag me af wie die wel kent.

22) Waar denk je als eerste aan als je ’s morgens wakker wordt?
Ik wil verder slapen.

23) Van wie heb je je laatste smsje/Whats Appje ontvangen?
Van mijn pianoleraar om te laten weten dat hij in de file stond maar er aan kwam.

24) Hoe laat ga je naar bed?
Ik probeer om om 23u te gaan slapen maar dat lukt me vaak niet. Maar meestal wel tussen 23 en 24u.

25) Ben je donor?
Nee, maar op mijn “31 voor 32”-lijst staat wel het voornemen om te gaan bloed geven.

26) Met wie heb je het laatst avond gegeten?
Met mijn ouders.

27) Is het glas half vol of half leeg?
Half vol.

28) Wat is het verste weg dat je ooit bent geweest?
Zuid-Spanje, denk ik.

29) Heb je ooit een trofee/beker gewonnen?
Niet dat ik me kan herinneren. Ik ben ook niet sportief en al helemaal niet competitief.

30) Heb je ooit een schooluniform moeten dragen?
Ja, en daar hangt nog een leuk verhaaltje rond. In het begin van het middelbaar droeg ik een uniform, toen moest ik mijn 2e jaar dubbelen op een nieuwe school. Ook daar hadden ze uniform, maar na een jaar versoepelde dat: vanaf toen mochten buiten donkerblauw en wit ook alle tinten blauw, zwart en bruin. Zolang het maar effen was, dus geen prints of ruitjes,… Toen ik in het 5e middelbaar zat waren we dat uniform echt beu. Ik zat toen in een Secretariaatsrichting en wij hadden tijdens de lessen Zakelijk Nederlands een deel over vergaderen en we moesten dat oefenen en mochten zelf een onderwerp kiezen. Wij kozen dus als onderwerp “het uniform” en verzamelden al vergaderend een heleboel voor- en nadelen voor het uniform. Met ons eindverslag van die vergadering zijn we naar de directie gestapt en die vonden onze argumenten goed. Het volgende schooljaar is het uniform nog meer versoepeld: sindsdien mochten alle kleuren maar het moest wel effen blijven, dus nog steeds geen prints. Maar niemand vond dat een probleem omdat de vrijheid van het uniform zo al heel groot werd en je op deze manier je naar je eigen smaak kon kleden.

31) Typ je op een touch toetsenbord?
Nee, nu niet. Wel als ik op mijn tablet bezig ben. Of op mijn smartphone.

32) Wat ligt er onder je bed?
Er staan 2 bakken met lakens en handdoeken.

33) Geloof je in liefde op het eerste gezicht?
Ik geloof wel dat het bestaat, maar ikzelf word niet snel verliefd dus het zou me verbazen dat het mij zou overkomen.

34) Hoe laat sta je op?
Momenteel rond 8u in de week. In het weekend tussen 9 en 10u.

35) Hoe heette je eerste huisdier?
Goh, ik moet al eens gaan nadenken wat dat waren. Dat waren 2 poezen die Tijger en Roesj heetten. Tijger is helaas al na 1 jaar overleden. Roesj 1 jaar min 1 dag later. Beide katten zijn aangereden door een auto. Ze zijn wel nog tot thuis geraakt maar we hebben ze moeten laten inslapen. Vooral van het overlijden van Tijger was ik aangedaan want dat was echt mijn maatje.

36) Hoe voel je je op dit moment?
Rustig en vrolijk.

37) Waar denk je het meeste over na?
Over een job en een eigen nestje.

38) Als je de loterij had gewonnen, hoe lang zou je wachten om het te vertellen?
Een klein bedrag lijkt me geen probleem om te vertellen. Maar bij een groot bedrag is het volgens mij aangeraden om dat niet te vertellen. Alhoewel ik mij ten zeerste afvraag of ik zou kunnen zwijgen. ’t Zou waarschijnlijk ook nogal opvallen als mijn levensstandaard plots verhoogt als in: mijn droomnestje kunnen kopen en een degelijke auto.

39) Wat is de laatste film die je in de bioscoop hebt gezien?
Het toeval wil dat ik zaterdag naar “The intimidation game” ben gaan kijken. Een aanrader!

40) Zing je onder de douche?
Schuldig. 😉

41) Wat doe je als je je verveelt?
Ik verveel me eigenlijk nooit.

42) Wat wilde je vroeger worden?
Ik heb dat nooit zo bewust geweten. Hoewel juf in de lagere school wel door mijn hoofd heeft gespookt. Terwijl het helemaal niets voor mij is: te veel leerplannen om je aan te houden.

43) Wat was er eerder, de kip of het ei?
De kip.

44) Hoeveel sleutels zitten er aan je sleutelbos?
1. De huissleutel. Ik heb geen auto, hè.

45) Welke auto rijd je?
Eentje op 2 wielen die rijdt op benenwerk. 😉

46) Wat zijn je beste lichamelijke punten?
Mijn ogen.

47) Wat zijn je beste karaktereigenschappen?
Ik ben positief ingesteld.

48) Wat zijn je favoriete boeken?
Ik heb er al zoveel gelezen dat ik daar onmogelijk een sluitend antwoord op kan geven. Ga eens kijken in mijn “Boekenhoek” hier op mijn blog, dan vind je heel wat boeken terug en wat ik er van vond.

49) Wat is je favoriete tijd van de dag?
Ik kan echt onmogelijk kiezen. In de ochtend en voormiddag heb ik het meeste energie en krijg ik het meeste gedaan. In de namiddag vind ik de zon zalig (als ze er is) omdat er dan meer licht is. Maar de avond kan ik ook heel tof vinden: gezellig onder een dekentje of 1 van mijn hobby’s uitoefenend.

50) Hoe ver van je geboorteplaats woon je?
2 km.

51) Ben je een vroege vogel of een nachtuil?
Een avondmens.

52) Kun je je neus aanraken met je tong?
Nee.

53) Na hoeveel keer overgaan neem je je telefoon op?
Zo snel mogelijk.

54) Wat voor baantjes heb je gehad?
Een vakantiebaantje als opvoedster. Daarna een baan bij de belastingen waarna ik ben overgeschakeld op verkoop.

55) Nieuwe spannende dingen die je zou willen delen?
Nee. Ik heb niet zo’n behoefte aan spannende dingen.

 

Ik ga deze lijst niet doorgeven, maar je mag hem natuurlijk altijd komen halen.

11 thoughts on “950 Tita en een lange lijst

  1. Leuke lijst!
    En amai inderdaad, zo weinig zwemmen! Ik dacht bij die eerste zin nog, “17 jaar, ze heeft zich mistypt waarschijnlijk, want dat kan toch niet” 😉 Ik zwem dan ook al van jongsaf aan heel graag, dus voor mij zou zoiets totaal ondenkbaar zijn 🙂

  2. Ik zie toch dingen die mij verbazen, hahaha had toch stiekem een ander beeld van je 😉 Al was het alleen maar omdat ik jou wel dacht over te kunnen halen voor een ritje op de motor 😉 Super leuk om te lezen!

  3. Leuke vragenlijst & antwoorden 🙂 Misschien ga ‘k hem ook wel eens invullen. En ja zeg, zo weinig zwemmen. Ik ben nu zelf niet echt een waterrat maar zo lang zou ik het toch niet kunnen missen.

  4. Pingback: Weetjes op woensdag | Lottes Anekdotes

Geef een reactie

