952 Tita en haar doodgewone dingen

Kelly gooide weer eens een ideetje online. Voor een rubriek in De Standaard Magazine verzamelt ze de doodgewone dingen van bv’s. Maar ze zette ook haar eigen lijstje online en zet heel blogland aan om zijn/haar lijstje te delen. Zulke lijstjes zijn helemaal mijn ding dus ik ga me even laten gaan.

* Met kindjes langs de spoorweg wandelen terwijl er een trein aankomt. Tegen de kindjes zeggen dat ze maar moeten waaien naar de trein. De treinchauffeur die op de claxon drukt en de kindjes die overgelukkig zijn door dat simpele gebaar.
* Goede diepgaande gesprekken. Ik heb er zo veel de laatste tijd.
* Complimentjes.
* De weegschaal die een lager cijfertje toont.
* Een fout liedje opzetten en dan kei-hard meezingen.
* Een nieuwe techniek leren in de zangles en voelen dat ik het onder de knie krijg.
* Eens goed wenen tijdens een bleitfilm terwijl er niemand kijkt.
* Een net gelezen goed boek sluiten.
* Een vriendelijke verkoper/verkoopster in een winkel.
* Wanneer ik de kat in de tuin zie zitten durf ik die wel eens lokken met een geluidje. Als ze dan enthousiast komt aangetrippeld, maakt mijn hart een sprongetje. Ook al weet ik dat ze eigenlijk afkomt omdat ze eten wil en niet omdat ze mij zo graag ziet.
* De eerste hap van een potje chocomousse.
* Op mijn blote voeten in het gras lopen ’s ochtends in de zomer.
* De geur van een baby.
* Een financiële meevaller.
* Wanneer de zon laag staat in de winter en recht de kamer binnenschijnt.
* Wolken met een gouden randje om.
* De wind in mijn haar op de fiets in de zomer.
* In een appel bijten en het sap over je kin voelen lopen.
* Opstaan in een leeg huis vol rust.
* Beginnen in een boek en voelen dat je onmiddellijk in het verhaal wordt gezogen.
* Wanneer je de lente ruikt. Binnenkort.
* Een vreemde die vriendelijk “goeiedag” zegt als je hem tegenkomt zomaar ergens op straat.
* Lekker met een boek in de zetel zitten en me niet schuldig moeten voelen omdat ik eigenlijk iets belangrijkers of nuttigers te doen heb.
* Post. Brieven of pakjes.
* Schoenen. Liefst met hakken.
* De geur na een zomerse regenbui.
* Kleedjes.
* De geur van een nieuw boek.
* Mijn favoriete parfum.
* De slappe lach hebben. Dat lucht zo geweldig op.

En nog zo veel meer.

8 thoughts on “952 Tita en haar doodgewone dingen

  1. Pingback: lilith deelt haar doodgewone dingen | Tales from the Crib

  2. Dat eerste “brings back memories”. Toen dochterlief nog klein was, zo ergens drie of vier jaar oud wandelde ze zo graag naast de spoorweg. Zalig was dat. Mooi dat je dat meegeeft !

Geef een reactie

