953 Tita en een lijstje

Ik had zin in een nostalgisch lijstje vandaag. Namelijk een lijstje van tv-programma’s waar ik als kind gek op was. Als ik er aan terugdenk word ik er helemaal vrolijk van. Kijken jullie mee?

1) Het Liegebeest
https://www.youtube.com/watch?v=TqpNxBGEBmQ

Stiekem was ik een beetje bang van hem.

2) Seabert

Mijn all time favorite. Ik was echt zot van Seabert. En ik vond de naam Aura (de naam van het meisje) heel erg mooi.

3) Pippi Langkous

Ik heb een zwak voor alle verhalen van Astrid Lindgren. Maar Pippi Langkous blijft toch gewoon haar allerbeste verhaal.

4) David de Kabouter

Smelt! Ik wil nog steeds in die kaboutertjes hun wangen knijpen. 😉

5) De Kinderen van de Zoutkreek

Een reeks eigenlijk afkomstig uit de jeugd van mijn ouders, maar toen ik een jaar of 12 was hebben ze die nog eens uitgezonden. “Bootsman, wete wa?” En in mijn favoriete taal: Zweeds.

6) Boes Boes

Blijft leuk! En vooral grappig.

7) Kulderzipken

Dat sprookjesachtige deed mijn fantasie helemaal tilt slaan. Het is trouwens een familietrekje: mijn zus en haar vriend hebben zich voor hun huwelijk gebaseerd op Kulderzipken.

 

Welke series keken jullie graag?

12 thoughts on “953 Tita en een lijstje

  1. Ja, in mijn jonge kindertijd was er alleen nog maar zwart wit tv. Toen moest ik nog gaan slapen na het “zandmannetje”,Later keek ik naar Johan en de Alverman, De kat, Later kwam kleurentv en ook meer keuze van programma’s, toen konden we ook Nederland nemen.

    • Zo zot! Ik heb voor mijn verjaardag een kaartje gekregen met dat mannetje op en kende het niet. Maar ik vond hem zooooo schattig! Nu weet ik waar het vandaag komt. Thanks!

  2. Hihi grappig! We zijn beetje van dezelfde leeftijd, ik keek dus ook naar het Liegebeest, David de Kabouter, Boes Boes en Seabert vond ik ook de max! En Nathalie, Ovide, de ewoks, de snorkels en de smurfen!

  3. Jaa, Bootsman, wete wa! Pelle en Stina! Amai, dat is lang geleden… Ik keek ook graag naar Sendung mit der Maus op Duitsland, en De Vijf (daar had ik ook veel boeken van). Ik herinner me ook nog Dr. Snuggles, de Berenboot en Merlina (maar dat vond ik toen al flauw), Liegebeest en al de rest zijn van na mijn tijd vrees ik 🙂

  4. en Foofur, die blauwe hond. Ik keek daarnet naar het liegebeest met mijn zoon. Ik ben hem aan het indoctrineren “samen met mama naar liegebeest kijken voor je gaat slapen?”

  5. Buiten de meeste dingen die jij hier al opgenoemd hebt denk ik aan de
    Care Bears, Ovide en zijn vriendjes, Alfred Jodocus Kwak, de Gummi
    Beren, Calimero, Mevrouwtje Theelepel, Johan en Pirrewiet, …

Geef een reactie

