957 Tita en dagen die hetzelfde zijn

De laatste tijd lijken alle dagen op elkaar. Weekdagen, weekenddagen. Afspraken doorbreken de sleur een beetje. Ik vind het momenteel verschrikkelijk als mijn muzieklessen worden afgebeld wegens een zieke leerkracht.

De opruim waar ik met zo veel enthousiasme in oktober aan begon, ligt op zijn gat. Momenteel heb ik de fut niet om er aan voort te doen. Terwijl er eigenlijk nog wel wat bergen te verzetten zijn. Ik lummel maar wat aan, krijg niets rond. Kortom: ik ben dat thuis zitten ongelooflijk beu.

Vooral ook omdat er ruzie van komt met mijn ouders. Zij willen andere dingen als ik. En de ene dag zeggen ze dit en de volgende dag het compleet tegenovergestelde. Soms word ik er een beetje moedeloos van.

Gelukkig heb ik net een paar hele leuke dagen achter de rug. Zaterdag ging ik onverwacht nog even shoppen met de Mams en kreeg ik nog een kleedje cadeau. Zondag kwam er plots een bezoekje aan mijn metekindje uit de bus vallen. Ik kreeg een prachtig fotoalbum vol zalige foto’s van hem voor mijn nieuwjaar. En ik genoot van zijn vrolijke snoetje. En maandag trok ik de stad in met J. voor een leuk dagje waarvan we allebei vonden dat we het verdienden en dat eindigde met een speciale maar mooie theatervoorstelling. Als er zo’n leuke momentjes uit de bus komen vallen, geniet ik daar dubbel en dik van.

5 thoughts on “957 Tita en dagen die hetzelfde zijn

  1. Dit is veel te herkenbaar! De weekenddagen doen hier altijd heel veel deugd, omdat ik dan dingen samen doe met Johan, maar tijdens de week… Ik wil niet teveel plannen om aan sollicitaties te kunnen werken, maar ontbreek – deels door het gebrek aan “activiteiten” – de fut om daar mee bezig te zijn. ’t Voelt soms een beetje als een vicieuze cirkel en ’t is niet makkelijk om daar uit te geraken.
    Geniet maar van die momenten die wél deugd doen en hopelijk haal je er voldoende energie uit om ook op die andere dagen dingen te kunnen doen.

  2. Het wordt idd tijd dat je wat nuttigs gaat doen. En ik snap ook dat er op den duur ruzie van komt thuis. Misschien eens proberen met korte interimjobs. Dat geeft je de kans om veel ervaring op te doen. En terug wat geld te verdienen en nuttig bezig te zijn. Jij bent net als ik niet echt een huishoudelijk type. 😉 Ik wens je ongelooflijk veel sterkte !

  3. Ik heb de voorgeschiedenis niet mee, dus don’t shoot me, maar is het een mogelijkheid om te starten met één of andere opleiding, of met vrijwilligerswerk of dergelijke? Ik kan me inbeelden dat je ouders je uit bezorgdheid een beetje ‘duwen’. Zo zou ik toch zijn tov mijn kinderen… En de grens tussen ‘net niet genoeg’ en ‘net erover’ is zo smal…

    • Een opleiding ligt niet zo voor de hand. Zij willen ook dat ik iets anders ga doen dan dat ik zelf wil. En vrijwilligerswerk doe ik al. En daar komt ook nog bij dat je moet aanvragen of je dat mag doen en daar gaat maanden over voor dat in orde is.

  4. Eerlijk meis, ik vind dat jouw ouders zich wel heel erg met je bemoeien zeg……. Het zou voor jou idd zoveel beter zijn weer wat omhanden te hebben maar ook om een eigen plekje te hebben zodat jij je leven kan leiden zoals jij dat wil.

Geef een reactie

