960 Tita en haar leeslijst voor februari

Binnen een paar dagen kunnen jullie hier mijn leesverslagje van januari lezen. Maar eerst zoals gewoonlijk het lijstje voor februari. Er staan weer een aantal boeken op waar ik heel nieuwsgierig naar ben. Deze keer ga ik uitzonderlijk voor 7 boeken. Normaal leg ik de lat niet zó hoog, maar ik heb een goede reden om een uitzondering op mijn eigen regel te maken.

1) Marian Mudder: Volgende keer bij ons
Chicklit. Overigens geschreven door de actrice die mee acteerde in de afleveringen van Baantjer. Ik las een paar jaar geleden haar eerste boek “Geluksblind” en heb daar zo van genoten dat ik nu ook nieuwsgierig ben naar dit boek. Volgens mij komt het boek ook perfect in aanmerking voor een puntje op mijn “31 voor 32”-lijst: een boek uitlezen op 1 dag tijd.

2) Tommy Wieringa: Dit zijn de namen
Een boek waar ik al veel goeds over heb gehoord. Zou het zo goed zijn als “Joe Speedboot”?

3) A. J. Betts: Zac & Mia
Een young adults-boek dat ik al op meerdere blogs zag passeren. De laatste tijd lees ik wel vaker young adults-boeken. Er zitten veel goede verhalen tussen.

4) Julie Maroh: Blauw is een warme kleur
Ik besloot eens een risico te nemen en eens iets anders te lezen dan anders: een graphic novel. Ik werd er nieuwsgierig naar omdat Kathleen er zo enthousiast over is. Nu ben ik nooit echt een striplezer geweest, dus het is wel een beetje een sprong in het diepe.

5) Greg Manning: Liefs, Greg & Lauren (uit mijn eigen kast)
Een persoonlijk relaas over 9/11. Het is een boek dat ik eens kocht op een boekenverkoop en waarvan het onderwerp mij wel aansprak. Ik vermoed dat het na het lezen richting kringloopwinkel zal verhuizen. Ik verwacht namelijk niet dat het een boek is dat ik ooit nog wil herlezen.

6) Daphne Deckers: Alles is zoals het zou moeten zijn (op de tablet)
Een chicklit. Zoals elke maand probeer ik minstens 1 boek op de tablet te lezen en dit boek sprak me momenteel het meeste aan.

7) Christopher Lloyd: Van oerknal tot nu
Het boek waardoor ik uitzonderlijk toch eens voor 7 boeken kies deze maand. Of voor 6,5 boek. Ik ga er eigenlijk niet van uit dat het uit zal zijn tegen eind februari en dat ik er nog wat in verder zal lezen in maart. Het is een non-fictie boek over de geschiedenis: van het prille begin tot ongeveer nu. Ik kreeg het een paar jaar geleden al eens aangeraden en ben er toen in begonnen, maar ik raakte er niet doorheen. Maar het bleef al die tijd door mijn hoofd spoken. En deze week kreeg ik plots zin om het toch nog eens een kans te geven. Maar ik ga het in stukjes lezen. Regelmatig een hoofdstuk, afgewisseld met een lekker ontspannend fictieboek.

 

Als er na het lezen van al die boeken nog een stukje maand over is, lees ik ongetwijfeld nog een boek van de bibliotheek want ik ben er weer eens in geslaagd om met veel te veel boeken naar huis te komen. 😉

 

2 thoughts on “960 Tita en haar leeslijst voor februari

  1. Ziet, gij hebt hetzelfde bibliotheekprobleem als ik 🙂 🙂
    Dit zijn de namen is helemaal anders dan Joe Speedboat, ik waarschuw je alvast. De rest van de boeken ken ik niet, ik ben dus al nieuwsgierig naar je verslagjes.

Geef een reactie

