970 Tita en lifehacks #boostyourpositivity

Ik heb geen gezin. Ik woon zelfs nog bij mijn ouders. En ik ben een chaoot. Lifehacks? Hmmm, ik neem mij al eeuwen voor om er mijzelf een aantal aan te leren. Want ja, ik ben mij er van bewust dat ik niet efficiënt leef en vooral werk. En ik voel dat ik nood heb aan structuur. En ik weet vooral dat dankzij kleine trucjes ik mijn werk of klusjes of hoe je het ook wil noemen sneller gedaan zou hebben en dat ik dan meer tijd voor mezelf en leuke dingen over zou houden. De afgelopen dagen deed ik dankzij #boostyourpositivity al een heleboel ideeën op. Ideeën die ik op een dag zeker in gebruik ga nemen. Zeker nu er plots iemand is opgedoken die wel heel graag diep in mijn ogen wil kijken en mij doet dromen van een gezamenlijk stekje en een gezinnetje.

Toch zijn er gelukkig een paar dingen die wel werken. Als ik ze toepas.

1)  mijn geheugen
Ik heb daar chance mee. Ik vul niet consequent mijn agenda in, maar ik vergeet hoogst uitzonderlijk een afspraak. En ik onthou ook verjaardagen. Maar een mens mag daar niet te veel op vertrouwen. Dus wees gerust, ik heb wel degelijk een agenda.

2)  Pomodoro
Ik ben niet zo goed in dingen afwerken en concentratie. Een keukenwekkertje of de Pomodoro-app helpen me daarbij. 25 minuten gaan met die banaan en plots krijg ik bergen verzet.

3) Evernote
Mijn 2e geheugen. Voor als dat ene dus toch niet werkt. Hoewel ik het wel hoogdringend eens een keertje zou moeten opruimen. Dan zou het nog pakken beter werken.

4) mijn eigen versie van Getting Things Done
Op bepaalde (of niet zo bepaalde) momenten mijn hoofd leegschrijven. Echt alle dingen noteren die in mij opkomen die ik nog moet doen. De dingen die ik gelijk kan doen ook gelijk doen. En de rest een beetje proberen inplannen volgens dringendheid en belangrijkheid.

5) De boel de boel laten en genieten
Volgens mij ben ik hier het beste in. 🙂

Ik ben benieuwd naar jullie lifehacks. Tips zijn altijd welkom.

4 thoughts on “970 Tita en lifehacks #boostyourpositivity

  1. Ik heb een tijdje geleden Workrave geïnstalleerd; ik gebruik dat voor de Pomodorotechniek (tussen twee pauzes werk ik aan één ding door, of dat dan iets serieus is als een sollicitatie uitsturen of iets ontspannends als nu, nl. een paar blogs lezen). Tegelijk is het ook een reminder dat ik niet te lang achter elkaar voor de laptop zit: tijdens de pauze doe ik dan vb. een huishoudelijk klusje of een paar spieroefeningen ofzo, waardoor ik tenminste van houding verander en minder nek- en schouderpijn heb.

Geef een reactie

