971 Tita en grappige babysitmomenten

Laatst schreef ik hier een post over babysitten, naar aanleiding van deze post van deze sterke madame. Maar er zat nog een beetje inspiratie in mijn hoofd. Tijdens het babysitten maak je namelijk zo af en toe wel eens iets mee. Meestal hilarische dingen overigens. Dus deel ik vandaag met jullie mijn best bewaarde babysitherinneringen.

1) De 1e keer babysitten op mijn eigen nichtje en neefje
Ik was 16 en ik ging voor de 2e keer babysitten. Mijn tante en nonkel hebben een winkel en hadden die dag overdag een babysit nodig van ’s ochtends tot ’s avonds. Mijn nichtje en neefje (toen 7 en 4 jaar oud) waren gewoon dat ik met hen speelde bij de grootouders, niet dat ik de baas over hen mocht zijn. Ik arriveerde ’s ochtends en samen gingen we de ontbijttafel dekken. Mijn neefje besloot plots de hele koelkast uit te laten om zich eens eventjes van zijn interessantste kant te laten zien. Toen hij daar niet onmiddellijk mee stopte op mijn vraag, pakte ik hem op, droeg hem naar de andere kant van de kamer en zette hem daar in de hoek. Hij schrok zich rot en huilde tranen met tuiten. Het nichtje had ondertussen de telefoon gepakt en naar haar mama gebeld om te zeggen dat haar broer stout was. Tante zei dat de papa wel eens naar boven zou komen. Nu is mijn nonkel heel streng en wist ik dat dat manneke een pak voor zijn broek zou krijgen. Vermits ik hem zelf al gestraft had ben ik dan beneden maar gaan zeggen dat ik het al had opgelost en dat het nichtje te snel had gebeld. Mijn neefje is de rest van de dag een mak lammeke geweest. Zijn grote nicht maakte blijkbaar indruk. 😉

2) me laten buitensluiten
Ooit ging ik een periode babysitten bij een Chileens gezin. De papa kon engels, de mama enkel spaans, de kinderen een beetje engels. Op een middag was ik met de kindjes buiten aan het spelen. Op een gegeven moment loopt 1 van de kindjes (4 jaar) lachend naar binnen en gooit voor mijn neus de achterdeur toe en draait snel de sleutel om. Ik wist dat dat een moeilijk slot was, zelfs voor een volwassene. Ik besefte dan ook onmiddellijk dat die kleine de deur niet meer zou kunnen openen. Ik probeerde hem dan maar uit te leggen dat hij de voordeur moest gaan opendoen (gelukkig was het huis een open bebouwing), maar dat begreep hij met zijn gebrekkig engels niet en hij raakte een beetje in paniek. Uiteindelijk ben ik zelf rond het huis naar de voordeur gelopen en gaan aanbellen. Ik wist dat er ook een sleutel op die deur zat en dat hij die wel zou kunnen open krijgen. Achteraf vertelde de papa mij dat zoonlief zich ook al eens een keertje lachend had opgesloten in de badkamer. Hij had blijkbaar zijn lesje nog niet geleerd.

3) in het zwembad vallen met je kleren aan
Toen ik een jaar of 19 of misschien 20 was moest ik overdag gaan babysitten midden in de zomer. Het was een hele warme dag, maar ik zwem nooit. Mijn babysitkids zaten wel in het zwembad. Op een gegeven moment wou de dochter des huizes van op de kant op een luchtmatras die in het zwembad dreef springen. Maar die luchtmatras was wat afgedreven en ze vroeg of ik hem wat dichter naar de kant wou trekken. Ik ging dus op het trapje staan en hield met 1 hand het trapje en mijn rok vast en met de andere reikte ik naar de luchtmatras. Twee tellen later lag ik met kleren en al in het water: uitgegleden op het trapje. Ik heb toen maar mijn kleren uitgetrokken en te drogen gehangen op de haag en in mijn ondergoed (dat gerust kon doorgaan voor een bikini) met de kinderen in het water gespeeld. Zowat een uur voor ik de mama weer thuis verwachtte heb ik mij in het gras te drogen gelegd. En toen de mama arriveerde was ik weer aangekleed. Ik heb het haar wel verteld en ze moest er hartelijk om lachen.

4) kaka in bed
Zowat mijn meest hilarische babysitverhaal ever. Ik paste op 2 zusjes van 6 en 4 en ging ze in hun bed stoppen. Eerst stopte ik de jongste in terwijl de oudste haar tanden al ging poetsen. Plots hoor ik de oudste gillen en in tranen uitbarsten. Dus ik spurt haar kamer in. Bleek dat hun hondje (een jack russell) kaka had gedaan op haar donsdeken. Ze was helemaal over haar toeren, maar ikzelf vond het eigenlijk best grappig. Uiteindelijk heb ik het schepje om kaka uit de tuin te ruimen van op het dak van de garage gehaald, de kaka in een zakje geschept, het donsdeken in het waskot gedropt en het donsdeken van het bed van de ouders gehaald en op het kind haar bed gelegd.

 

Hebben jullie zulke verhalen? Van in de periode waarin jullie zelf babysitten? Of dingen die jullie zelf hebben meegemaakt met jullie kinderen? Ik lees het graag.

5 thoughts on “971 Tita en grappige babysitmomenten

  1. Oh nee, die hondenkaka, hilarisch en vies tegelijk! Dat zwembad is zo typisch ook he; als je hetzelfde zou geprobeerd hebben met een bikini of badpak aan, zou je er dan waarschijnlijk niet zijn ingevallen. Of dat zou bij mij toch gebeuren 🙂

Geef een reactie

