972 Tita en destress #boostyourpositivity

Af en toe ben ik een echt stresskonijn. Zenuwachtig zijn om iets te doen. Vrezen iets niet op tijd klaar te hebben. Of vaak ook gewoon te veel gezaag aan mijn hoofd. Jullie kennen het wel.

Gelukkig zijn er zo een aantal dingen die mij helpen ontspannen. Ik deel graag met jullie mijn lijstje, maar ik beloof niet dat het voor jullie ook werkt.

1) kussen en knuffelen met mijn lief
Op dit moment is dat echt DE topper. Als hij door mijn haar streelt of mij eens goed vastpakt en ik mag gewoon tegen hem aan kruipen dan ontspan ik echt.

2) muziek opzetten en dansen en meekwelen
Dan is de grootste stress er wel af. Daarom zijn de dingen waar ik mee zit niet verdwenen, maar vaak ben ik dan wel wat gekalmeerd en kan ik de dingen anders bekijken.

3) joggen
Ik doe het veel te weinig, maar eigenlijk ontspant mij dat omdat ik er zo moe van word en ik er tegelijk ook zo veel energie van krijg.

4) knuffelen met de kat
Buiten in het zonneke gaan zitten in een strandstoel, met eventueel jas en dekentje, en de kat op schoot.

5) een boek lezen
Eventjes in een andere wereld vertoeven. Daarna bekijk ik de dingen vaak ook anders.

6) uitwaaien
Eventjes de deur achter mij dicht trekken, naar buiten gaan en een wandelingetje maken.

7) de slappe lach krijgen of eens goed wenen
Dat doet zo’n deugd en dan is alles er eens uit.

 

Wat zijn jullie ontstressmethodes? Ik lees ze graag. Misschien doe ik nog ideetjes op.

8 thoughts on “972 Tita en destress #boostyourpositivity

  1. Op dat knuffelen met de kat na, zijn dat allemaal zeer herkenbare ontstressmethodes 🙂 Naast joggen helpt bij mij ook fietsen, skiën, zwemmen… om het even welke sport eigenlijk. Sinds een tijdje helpen ook yoga en meditatie heel erg.

Geef een reactie

