977 Tita en haar goede voornemens (update februari)

Laat ik jullie nog eens vertellen hoe het met mijn “keep it simple”-voornemens van dit jaar gaat. Ik ben er eigenlijk veel te weinig bewust mee bezig. Misschien moet ik ze eens afprinten en ze in het zicht hangen.

1) Ik wil mij beter in mijn vel voelen.
Ik moet echt terug wat meer op mijn voeding beginnen letten. En aan dat sporten wil ik stiekem eigenlijk wel eens echt beginnen. Misschien moet ik gewoon eventjes flink zijn en daar morgen gelijk mee beginnen. Maar eigenlijk voel ik me op dit moment niet zo slecht in mijn vel. En ja, ik geef toe dat dat door de liefde komt. Of vooral door het feit dat mijn vriend gevallen is op mij zoals ik nu ben: met heel wat kilootjes te veel. En ik verbaas mezelf wel over het feit dat ik daar totaal niet bij stilsta als hij mij vastpakt. Maar toch, dat joggen zou ik toch graag weer opnemen.

2) Ik wil meer orde en structuur in mijn leven.
Begin februari schreef ik de wanorde toe aan slaapgebrek. Nu moet ik weer toegeven dat een relatie beginnen niet echt goed was voor mijn orde en structuur. Ik heb me een dikke week echt amper op iets kunnen concentreren. Maar nu heb ik stilaan het gevoel dat net die relatie mij aanzet tot orde en structuur. We hebben namelijk al gesprekken over samen wonen (nee, dat is niet voor morgen maar door de niet zo gemakkelijke situatie waarin we zitten is dat wel een onderwerp dat regelmatig aan bod komt) en als we ooit samen wonen zullen we een huishouden moeten organiseren en iets meer orde en structuur dan nu zou echt geen kwaad kunnen. Misschien moet ik eens een uitdaging met mezelf aangaan.

3) 52 boeken lezen
Als ik voort lees zoals ik de voorbije 2 maanden lees, dan kom ik er wel. Momenteel staat mijn tellertje op 13 gelezen boeken dit jaar. 🙂

 

Werk aan de winkel dus. Maar ik lijk er op dit moment ook wel de energie voor te hebben. Dus misschien moet ik daar eens serieus van gaan profiteren.

5 thoughts on “977 Tita en haar goede voornemens (update februari)

  1. Volgens mij komen de orde & structuur wel ‘vanzelf’ als je je beter in je vel gaat voelen. Bij mij is dat toch iets wat redelijk samenhangt, tenminste 🙂

  2. Als je tips nodig hebt om schema’s ofzoi of structuren te beginnen (zeker naar huishouden toe), je mag altijd roepen. Een volledige aanrader (en doenbaar): De huishoudcoach! Echt jong, ik ben daarmee gestart vijf jaar geleden omdat het totale chaos was en nu staan de meesten versteld over hoe “proper” en “opgeruimd” ons huisje altijd is :p Wat die allemaal niet weten is dat het na een paar maand echt niet veel meer inhoudt om de routine vast te houden! TOPPER 🙂 En verder: je niet te druk maken in al die zaken, vooral genieten, het leven is te kort om constant zorgen te hebben over die dingen 😉

  3. Het is sowieso een uitdaging om met iemand te gaan samenwonen die al gewoontes en een structuur van zichzelf heeft. Ben er zeker van dat jullie dat tot een goed werkend geheel gaan kunnen samenbrengen 😉
    En zoals hierboven al gezegd… genieten is prioriteit, zeker met al die vlindertjes nu! 🙂 🙂

  4. Dat van die kilo’s meer en die liefde is herkenbaar: ik woog ook teveel toen ik Johan leerde kennen en het deed deugd dat hij helemaal niet dat gevoel had dat ik zelf wél had met mijn lichaam, namelijk dat het dik en lelijk was. Desondanks heeft het afvallen – veel later – ook deugd gedaan, maar het is leuk te weten dat je ook met die extra kilo’s aantrekkelijk bent voor iemand. Nu, terug starten met joggen, of je er van afvalt of niet, is altijd een goed idee he! 🙂

Geef een reactie

