982 Tita en de maart-update van de 31 voor 32-lijst

Op mijn verjaardag in december maakte ik een “31 voor 32″-lijst: een lijst vol leuke maar ook nuttige dingen die ik wil doen voor mijn 32e. Elke maand op de 9e ga ik jullie hier een update van geven. Kwestie van zelf ook nog een beetje het overzicht te bewaren en om mezelf er aan te herinneren.

Wegens omstandigheden krijgen jullie de lijst deze maand een beetje met vertraging. Maar ik doe mijn best om hem volgende maand weer op de 9e te posten.

1) Positieve routines aanleren:
Onlangs ben ik weer gestart met het maken van een uitgebreide to do-lijst volgens “Getting things done” van David Allen. Terug op papier ipv online trouwens. Mijn systeem staat wel nog niet 100% op poten. Het is niet waterdicht, vrees ik. Misschien moet ik het boek van David Allen daar nog eens voor lezen. Maar ik denk dat het vooral ook heel belangrijk is dat ik wat meer zelfdiscipline krijg. De pomodoro-techniek gaat hier vooral weer ingevoerd worden. Van mijn lijstje zelf is verder helaas nog niet veel in huis gekomen.

2) 4 culturele uitstappen doen: opera, concert, theater, tentoonstelling.
Al gedaan: theater in januari.
In februari bezocht ik samen met mijn vriend de tentoonstelling van Carll Cneut in Gent. Een geweldige aanrader.
Stand van zaken: 2/4

3) 4 keer naar de film gaan:
Stand van zaken eind januari: 1/4
In februari ging ik niet naar de film.
Nieuwe stand van zaken: 1/4

4) een citytrip in Antwerpen met een 100%-boekje:
Ik ben weer in Antwerpen geweest. Maar weer zonder het 100%-boekje. Als er iemand zin heeft om mee te gaan, mag die het altijd laten weten.

5) bloed geven:
Staat nog op de lijst.

6) de zon zien ondergaan op het strand:
De persoon waarmee ik dit het liefste zou doen houdt niet van het strand. Maar ik denk dat ik hem deze zomer toch een keertje ga proberen te overtuigen. 😉

7) een boek in 1 dag uitlezen:
Op 1 februari las ik “Volgende keer bij ons” van Marian Mudder op 1 dag uit. Het is een chicklit, maar ik vond hem eerlijk gezegd niet zo geweldig. Maar ik kan wel weer een puntje van mijn lijst schrappen.

8) 5 km kunnen joggen:
Hier ben ik nog steeds niet mee begonnen. Ik had het voornemen om er deze week mee te beginnen, maar ben momenteel snipverkouden. Dus het is weer niet de ideale moment. Ik heb mezelf nu weer als doel gesteld om er binnen 2 weken weer mee te beginnen, want volgende week hoest ik waarschijnlijk nog te veel.

9) op vakantie gaan OF een huis/appartement kopen (of stiekem allebei):
Vermits de situatie nu een beetje veranderd is, wordt het waarschijnlijk een vakantie. Maar een budgetvriendelijke vakantie. Waarschijnlijk gaan mijn vriend en ik gewoon in eigen land een vakantiehuisje huren voor een week. Ergens in the middle of nowhere (maar wel in de buurt van een treinstation vermits we beiden niet goed met de auto kunnen rijden) waar we enkel van elkaars gezelschap kunnen genieten.

10) een daguitstap naar een Vlaamse stad maken (niet Antwerpen):
Ik ben in februari in Gent geweest, maar echt de stad gezien heb ik niet. Het was vooral een dagje samen zijn met mijn vriend en buiten een tentoonstelling en het Gravensteen hebben we eigenlijk vooral rondgeslenterd. Dus misschien moet ik binnenkort eens een echt uitstapje naar een stad maken.

11) een daguitstap naar een Nederlandse stad maken:
Nog steeds een plan voor de zomer.

12) Ben & Jerry-smaken proeven:
Zie je dat zonnetje buiten? Het ijsjesweer zit er echt aan te komen. Binnenkort trakteer ik mij er echt op eentje.

13) mijn facebookgebruik afbouwen:
Met een vriend die je niet dagelijks kan zien, maar wel elke dag wil horen/lezen heb je dus een probleem als je je facebookgebruik wil afbouwen. Mijn facebook staat op de computer overdag zelden open. Dus ik lees meestal enkel ’s avonds eigenlijk bij. Overdag staat mijn internet op mijn smartphone wel op en dan gebeurt het wel dat ik overdag chat via de facebook messenger. En ’s avonds zit ik dus meestal zo te tetteren met Lief. Maar de facebookmeldingen overdag negeer ik straal. Dus ik denk dat ik niet slecht bezig ben. Gelukkig is er binnenkort een periode waarin mijn vriend en ik elkaar wat meer kunnen zien, dan zal dat facebookgebruik wel eventjes wat minderen.

14) een appelcake bakken:
Ik wil dat eigenlijk nog steeds doen wanneer mijn ouders op vakantie zijn. En misschien moet ik eens iets proberen met het dochtertje van mijn vriend.

15) naar Planckendael om de babyolifantjes te bezoeken:
Een plannetje voor deze zomer.

16) een daguitstap naar de Westhoek:
Liefst deze zomer. Christa heeft al aangeboden om me eens rond te rijden en dat lijkt me geweldig. Maar nu blijkt Lief daar ook wel in geïnteresseerd te zijn, dus dat zou nog wel eens een clubuitstapje kunnen worden. Als jij dat ziet zitten, Christa? 😉

17) een dagje naar zee:
In combinatie met die zonsondergang lijkt me dat geweldig.

18) een maand op suikerdieet (niet in de weekends):
Ssssst. Ik eet de laatste tijd veel te veel chocolade.

19) weer vlot met de auto kunnen rijden:
Ik denk dat ik een deal ga sluiten met mijn vriend: hij haalt in september zijn rijbewijs en ik zorg dat ik daartegen ook weer vlot kan rijden.

20) een date met mijn metekindje:
Ik heb hem in februari nog gezien met carnaval. Maar voor een echte date zonder zijn mama erbij is het nog vroeg. Hopelijk in het najaar.

21) een hele maand rokjes en kleedjes dragen in mijn vrije tijd:
Ik kan niet wachten tot het juni is of zo.

22) 31 spullen weggooien/weggeven/verkopen:
Teller vorige keer: 2
Ik legde nog 1 boek op de stapel voor de kringloopwinkel.
Teller nu: 3

23) 1 keer per maand mijn nagels lakken:
In februari heb ik dit eigenlijk niet gedaan. En ik moet dringend eens werk maken van maart. Misschien zelfs 2 keer proberen het te doen dan?

24) iets haken:
Wanneer ga ik hier eens tijd voor hebben?

25) het MAS bezoeken:
Ik heb laatst wel op het dak van het MAS gestaan om te genieten van het uitzicht. Maar een tentoonstelling in het MAS staat absoluut nog op mijn lijstje.

26) 31 boeken uit mijn eigen kast lezen (inclusief tablet):
Teller vorige keer: 6
Ondertussen las ik ook:
Marion de Pauw: Hemelen
Kris Van Steenberge: Woesten

27) sushi eten:
Dit staat nog op de planning.

28) een pot maken met al mijn blessings van het hele jaar:
Dit is een beetje aan het verwateren. Ik moet er terug eens wat energie in steken.

29) gaan shoppen in Ikea:
Ik zou er heel graag ideetjes gaan opdoen, maar kopen is momenteel niet echt een optie vermits het eigen appartement-plan even naar de achtergrond is verdwenen.

30) 1 keer voor publiek zingen:
Dit gebeurt eind mei.

31) iets knutselen met fimo:
Dit lijkt iets voor nog verre toekomst te zijn.

 

Sommige dingen gaan de goede richting uit. Andere zijn nog vage plannen. Maar ik heb er een goed oog op dat ik een groot deel van mijn lijst ga kunnen afronden na 12 maanden.

5 thoughts on “982 Tita en de maart-update van de 31 voor 32-lijst

  1. Leuk he, dingen kunnen afstrepen en merken dat het vooruitgaat 🙂
    Persoonlijk zou ik puntje 10 wel al afstrepen, een stad bezoeken kan toch ook door er naar een tentoonstelling te kijken? Anderzijds, er is nooit iets mis met nog eens langsgaan 😉

  2. “mijn vriend en ik”, het voelt ongetwijfeld heerlijk elke keer je dat mag typen 🙂 🙂
    Als je ergens afgelegen wil zitten maar toch bereikbaar per trein, moet je misschien fietsen meenemen en dan iets op fietsafstand van het station zoeken. Wij gingen in onze auto- en rijbewijsloze tijd vooral naar steden op vakantie eigenlijk.

Geef een reactie

