994 Tita en online opslagruimte

Tijdens mijn opruimsessies zal ook mijn laptopje aan de beurt komen. Ook al deed ik al eens de moeite om alles op te ruimen een jaar geleden. Ondertussen ziet de boel er al weer redelijk ontploft uit.

Vroeger sloeg ik alles maar lukraak op. Dat is op zich al wel wat verbeterd. Maar ik had mezelf ijverig voorgenomen om back-ups te maken en dat doe ik dus niet. Bovendien staan er veel dingen op die ik nooit gebruik en waarvan ik me dan ook afvraag of het wel zin heeft dat ik ze bijhoud. En vorig jaar heb ik wel gesorteerd maar ik heb toch het gevoel dat ik niets snel terugvind. Dus ik moet echt een andere manier vinden om dingen bij te houden.

Dat ik overtuigd ben van Evernote weten jullie al langer. Veel dingen zullen daar dan ook in belanden. Maar ik weet dat ik nog veel zou kunnen leren over Evernote en ik zou ook eens moeten uitzoeken hoe je een back-up kan maken van alles wat in je Evernote zit. Weer iets voor op mijn to do-lijstje.

Mijn foto’s bewaar ik momenteel grotendeels in Dropbox. Maar ook daar is een enorme chaos in ontstaan. Deze week heb ik al wel een deel van die chaos verwerkt. Daar is de orde gelukkig in zicht.

Ik heb ook veel muziek op mijn laptopje staan en zou die graag ergens opslaan op online opslagruimte. Maar ik ken daar niet zo veel van. Daarom dit vraagje aan jullie. Welke online opslagruimte gebruiken jullie? Welke online opslagruimte vinden jullie het gemakkelijkst om mee te werken? En waarvoor gebruiken jullie welke online opslagruimte? Ik heb bijvoorbeeld al wel gehoord van Flickr, GoogleDrive,… maar ik weet totaal niet of ze gemakkelijk zijn in gebruik enzovoort. Belangrijk detail: ik ben op zoek naar gratis opslagruimte.

3 thoughts on “994 Tita en online opslagruimte

  1. Google Drive is vergelijkbaar met Dropbox. Je installeert een programmaatje (zoals DP) en je krijgt een map op je pc waar je files in staan die ook op de cloud staan (ook zoals DP). En je hebt maar liefst standaard 15GB gratis ruimte! Flickr is enkel voor foto’s en is vergelijkbaar met Picasa

Geef een reactie

