995 Tita en 50 books: In hoeverre mag je rekening houden met de persoon van de auteur bij het lezen van zijn/haar fictie

Tijd om nog eens een 50 books-vraag te beantwoorden.

In hoeverre mag je rekening houden met de persoon van de auteur bij het lezen van zijn/haar fictie?

Ik hou daar eigenlijk nooit rekening mee. Meestal weet ik namelijk te weinig over de auteur. Ik heb niet echt de gewoonte om opzoekwerk te doen over een auteur voor ik er een boek van lees. Ongetwijfeld schuilen er wel eigenschappen van de auteur zelf in personages uit hun boeken. En een boek is ook een “gekleurd” iets ontsproten aan het brein van iemand met een mening. Dus het is normaal dat een auteur zijn inzichten over dingen geeft in zijn boeken.

Eigenlijk zet deze vraag me wel aan het denken.

One thought on “995 Tita en 50 books: In hoeverre mag je rekening houden met de persoon van de auteur bij het lezen van zijn/haar fictie

Geef een reactie

