998 Tita en de april-update van de 31 voor 32-lijst

Op mijn verjaardag in december maakte ik een “31 voor 32″-lijst: een lijst vol leuke maar ook nuttige dingen die ik wil doen voor mijn 32e. Elke maand op de 9e ga ik jullie hier een update van geven. Kwestie van zelf ook nog een beetje het overzicht te bewaren en om mezelf er aan te herinneren.

1) Positieve routines aanleren
Mijn doel is om tijdens de maand april mijzelf de dagelijkse gewoonte aan te leren om elke dag een opruimrondje van 10 minuten te houden. Alleen ben ik deze maand zo weinig thuis dat ik vrees dat er toch niet zo veel in van in huis gaat komen.

2) 4 culturele uitstappen doen: opera, concert, theater, tentoonstelling.
Al gedaan: theater in januari, een tentoonstelling in februari.
Voor eind april en half mei staan er 2 concerten op de planning.
Stand van zaken: 2/4

3) 4 keer naar de film gaan:
Stand van zaken eind februari: 1/4
Ik ging eigenlijk in maart naar de film gaan, maar dat is er niet van gekomen.
Nieuwe stand van zaken: 1/4

4) een citytrip in Antwerpen met een 100%-boekje:
Dit staat nog op de planning voor ergens dit jaar. En ik moet echt dringend eens met iemand afspreken om dit te doen.

5) bloed geven:
Still on the list.

6) de zon zien ondergaan op het strand:
Ik kijk er al naar uit om dit deze zomer samen met Lief te doen.

7) een boek in 1 dag uitlezen:
Check! In februari.

8) 5 km kunnen joggen:
Ik begin mij schuldig te voelen. Want eigenlijk zou ik echt wel weer willen gaan joggen. Mijn motivatie zit alleen nog ergens in mijn schoenen.

9) op vakantie gaan OF een huis/appartement kopen (of stiekem allebei):
Het zal een mini-vakantie worden in eigen land. Als die vakantie er al komt, want op dit moment is het budget wel heel klein.

10) een daguitstap naar een Vlaamse stad maken (niet Antwerpen):
Volgende week ben ik weer een dagje in Gent om het metekind te bezoeken. Maar ook dan zal ik waarschijnlijk niet veel van Gent zien. En ik zou eigenlijk wel graag eens een andere stad doen. Misschien wordt het eens tijd om daar over na te denken.

11) een daguitstap naar een Nederlandse stad maken:
Ook iets voor de zomer.

12) Ben & Jerry-smaken proeven:
De zon is in het land. Ik denk dat het niet meer lang gaat duren voor ik mijzelf op een ijsje trakteer.

13) mijn facebookgebruik afbouwen:
Ik zit nog steeds overdag weinig op facebook. ’s Avonds zit ik er eigenlijk elke avond wel op om te chatten met Lief. Maar de laatste 2 weken heb ik wel veel bij Lief gezeten en dan zijn er zelfs 3 hele dagen geweest dat ik facebook gewoonweg niet geopend heb. Dus deze maand zit ik er wel degelijk weinig op.

14) een appelcake bakken:
Ik vrees dat het er niet van gaat komen als mijn ouders weg zijn. Ik heb namelijk al te veel plannen dan. Hoewel… Het belandt op mijn misschien-lijstje voor volgende week.

15) naar Planckendael om de babyolifantjes te bezoeken:
De olifantjes moeten nog geboren worden, dus dit is iets voor de zomer.

16) een daguitstap naar de Westhoek:
Ook iets wat ik heel graag deze zomer zou doen.

17) een dagje naar zee:
Deze zomer met Lief?

18) een maand op suikerdieet (niet in de weekends):
Aan paaseitjes kan ik echt niet weerstaan.

19) weer vlot met de auto kunnen rijden:
Ik heb veel plannen voor deze zomer. Dit is er ook zo een.

20) een date met mijn metekindje:
In maart heb ik hem niet gezien omdat hij ziek was. Maandag zie ik hem weer wanneer ik er op bezoek ga. Maar voor een echte date met hem alleen is het nog wat vroeg omdat hij mij niet goed genoeg kent en nog te veel aan zijn mama hangt.

21) een hele maand rokjes en kleedjes dragen in mijn vrije tijd:
Ik hoop dit in juni te doen.

22) 31 spullen weggooien/weggeven/verkopen:
Teller vorige keer: 3
Ondertussen heb ik nog wat oude spulletjes weggegooid: stempels, een broeksriem, sjaals,… Maar ik ben de tel kwijt geraakt. Ik schat dat ik nu ongeveer aan 15 stuks zit.

23) 1 keer per maand mijn nagels lakken:
Het is al sinds januari geleden dat ik mijn nagels nog eens heb gelakt.

24) iets haken:
Dit staat op de heel-ver-weg-lijst, vrees ik.

25) het MAS bezoeken:
Dit staat nog op de verlanglijst.

26) 31 boeken uit mijn eigen kast lezen (inclusief tablet):
Teller vorige keer: 8
Ondertussen las ik ook:
Joël Dicker: De waarheid over de zaak Harry Quebert
Eline Stiekema: Dubbelspel

27) sushi eten:
Ik kocht de voorbije maand een klein doosje bij de supermarkt. En ik vond het lekker, maar nu ook niet echt kei-speciaal. De soya-saus die er bij zat vond ik overigens niet zo lekker.

28) een pot maken met al mijn blessings van het hele jaar:
Iets waar ik dringend terug aan moet beginnen werken.

29) gaan shoppen in Ikea:
Misschien ga ik dit puntje vervangen door iets anders. Samenwoonplannen zijn er namelijk nog niet voor dit jaar. En alleen wonen is ook van de baan.

30) 1 keer voor publiek zingen:
Dit staat nog steeds op de planning voor eind mei.

31) iets knutselen met fimo:
Nu ik dit zie staan heb ik weer zin om hier iets mee te doen. Misschien binnenkort.

 

De voorbije maand gebeurde er niet zo veel. Maar het jaar is nog jong. En er is nog veel tijd om er aan te werken. En bovendien heb ik er nog altijd heel veel zin in.

One thought on “998 Tita en de april-update van de 31 voor 32-lijst

Geef een reactie

