1002 Tita en haar favoriete bloemen

Ik heb totaal geen groene vingers. Maar ik hou wel van bloemen. En ik krijg ze ook heel graag. Vandaag deel ik met jullie mijn favoriete bloemen.

Gerbera

Google Image Result for http://cdn.calyxflowers.com/Images/Product%2520Images/4C0B01011_20090603_md.jpg

Deze zijn nu knalroze, maar Gerbera’s heb je in alle kleuren. En net omwille van die vrolijke kleurtjes zijn het mijn absolute lievelingsbloemen. Als ik ooit trouw, dan wil ik een bruidsboeket met alleen maar Gerbera’s in alle kleuren.

Tulp

I almost always have a red outfit in my closet. Love wearing red occasionally!

Het zal misschien raar klinken, maar ik ben eigenlijk niet zo gek op rozen. Voor mij is de tulp 1 van de mooiste bloemen. Ik hou van haar eenvoud. Maar ook van haar prachtige kleuren.

Lelietje-van-dalen of Meiklokje

Convallaria majalis...Meiklokjes!

Als klein meisje heb ik ooit van mijn Lieve Bomma een klein parfumflesje gekregen met de geur van deze bloemetjes. Sindsdien staan ze heel hoog in mijn favorieten-lijstje. Bovendien doen ze me denken aan de tuin van mijn Lieve Bomma en Bompa. Je moest namelijk als je de tuin inliep langs een perk passeren met Meiklokjes. En als die dan net in bloei stonden rook het daar echt heerlijk.

Sering

lilacs. Freeze dried lilac petals available in many colors from Flyboy Naturals  http://www.flyboynaturals.com

White lilacs

Ook deze bloemen zijn een herinnering aan mijn Lieve Bomma en Bompa want ze groeiden ook in hun tuin. De geur is vrij aanwezig, maar heerlijk en pure nostalgie.

Orchidee

Mooie soorten Phalaenopsissen

De orchidee is ondertussen een klassieker geworden die bij bijna iedereen wel in de huiskamer staat. Het is dan ook een hele mooie, eenvoudige en elegante bloem. Zelf hou ik vooral van de witte of de roze bloemen.

Klaproos

Good Evening ladies, thank you for the beautiful floral centerpieces. Tonight and Wednesday, let's pin POPPIES. Enjoy.

De klaproos vind ik ook een hele mooie bloem. Voor mij staat ze een beetje symbool voor vrijheid omdat je ze vaak ergens aan de kant van de weg vind of in een wei. Ze lijken gewoon hun eigen zin te doen. Ik hou van de rode kleur, mijn lievelingskleur.

Vergeet-mij-nietje

Forget-me-not. A legend about the origin of the name forget-me-not is as follows. Once a medieval knight and his lady-love were walking beside a river. The knight held a bouquet in his hands. Because of the weight of the armor, he fell into the water. According to the legend, he threw the bouquet at her shouting forget-me-not.

Hele schattige, kleine bloemetjes. Maar je moet wel uitkijken als je ze in je tuin plant want ze woekeren gelijk zot.

 

Ik ben heel benieuwd naar jullie lievelingsbloemen en de verhalen erachter.

3 thoughts on “1002 Tita en haar favoriete bloemen

  1. Ik vind met name de foto’s heel erg mooi, mag dat ook? 😉 Echt favo bloemen heb ik niet al kan ik orchideeën wel heel erg waarderen, ze stralen zo een serene rust uit 🙂

Geef een reactie

