1005 Tita en Save The Elephant Day

Olifanten zijn mijn lievelingsdieren. Of toch 1 van de. Ik ben namelijk ook gek op katten. En op giraffen. En op stokstaartjes. Ik heb dus wel een paar lievelingsdieren. Maar olifanten staan toch al het langst in mijn lijstje.

Waarom? Geen idee. Misschien omdat ze zo’n lekker dikke poep hebben. Of omdat ze zo lief uit hun ogen kijken. Of omwille van die gekke slurf. Ik weet het niet. Maar ik vind ze in ieder geval enorm fascinerend en zou er echt uren naar kunnen kijken en de wereld rondom mij vergeten.

Helaas zijn er mensen die op olifanten (en andere dieren) jagen. Stropers. Daardoor worden ze bedreigd en zullen ze misschien ooit uitsterven. Ikzelf kan daar op mijn eentje geen verandering in brengen. Ik kan hooguit dierenorganisaties steunen en door dit blogpostje eventjes de aandacht op de olifant vestigen.

Zeg nu zelf: een olifant is toch echt een prachtig dier!

1-day-old baby elephant!!

One thought on “1005 Tita en Save The Elephant Day

Geef een reactie

