1007 Tita en 50 books: Welk boek heeft jou verliefd doen worden op een stad of land

Deze 50 books-vraag vind ik echt een leuke:

Welk boek heeft jou verliefd doen worden op een stad of land?

Eigenlijk gaat het in mijn geval niet echt om 1 boek. Als kind las ik heel graag de boeken van Astrid Lindgren. Pippi Langkous uiteraard. Maar ook De kinderen van Bolderburen. Die boeken deden mij wegdromen van het mooie Zweden, van de natuur en de rust. Het leek me er heerlijk. En die boeken hebben me echt nieuwsgierig gemaakt.

Ondertussen heb ik de natuur in Zweden nog niet echt uitgebreid kunnen bewonderen, maar ik heb er wel een klein beetje een idee van gekregen toen ik op vakantie ging naar Stockholm. Onderweg op de trein zag ik prachtige landschappen en heel veel groen. En ook al ben ik gek op de stad Stockholm, de natuur in Zweden zou ik toch ook nog wel eens willen bekijken.

En dat allemaal dankzij Astrid Lindgren.

Geef een reactie

