1010 Tita en een lijstje

Vandaag deel ik met jullie een lijstje vol met nostalgie. Ik ga eventjes terug naar mijn kindertijd en haal herinneringen boven.

1) Vroeger hield ik een washandje voor mijn ogen toen ze mijn haar wasten.

2) Zondagochten was Samson en Gert-ochtend: in pyjama ontbijten aan het salontafeltje.

3) Als klein meisje dook ik graag in de verkleedmand. De eerlijkheid gebiedt mij te bekennen dat de sexy outfit die ik in gedachten aanhad meer iets van een prostituee-outfit had. Ahum.

4) Ik speelde graag bakkerijtje en fantaseerde dan dat ik vooral rozijnenbrood en suikerbrood verkocht.

5) Met de kleuterschool gingen we wandelen in het naburige bos om kaboutertjes te zoeken.

6) Als lagere schoolkind had ik meestal een lange blonde vlecht in mijn haar.

7) Bij de plaatselijke beenhouwer kregen we altijd een snoepje. Als ik nu nog ergens die bolletjes tegenkom… Hmmm.

 

Ik ben benieuwd welke dingen er in jullie hoofd opkomen als jullie aan jullie kindertijd denken.

7 thoughts on “1010 Tita en een lijstje

  1. Ha, herkenbaar, dat van dat washandje doet mijn dochter nu ook 🙂
    Enne… Blond? Raar toch, ik had van jou een ‘beeld’ voor ogen, en dat was totaal niet blond 🙂

  2. Wat een leuke trip down memory lane! 🙂
    Samson&Gert-ochtenden… Wat een geluk voor onze ouders. Wij moeten nog altijd iets ontdekken op zondagochtend… En nog een paar jaar geduld hebben.

  3. Aah, Samson & Gert! Op zondag mochten wij van onze ouders altijd stilletjes de trap af om daar al naar te kijken (wij content, want jeej Samson & Gert, zij content, want jeeej, beetje uitslapen 🙂

  4. Bij ons was er s ochtends geen tv. We hadden het zandmannetje s avonds. Ik heb als kind veel stunten uitgestoken. Ik had een engelbewaarder apart denk ik. Misschien moet ik er eens over bloggen. Ik heb de laatste tijd geen inspiratie meer.

Geef een reactie

