1014 Tita en Sense of Smell Day

Ik vind het eigenlijk ontzettend jammer dat ik niet zo’n goede reukzin heb. Want eigenlijk is dat toch een fantastisch zintuig: ruiken. Omdat het vandaag Sense of Smell Day is, deel ik met jullie een aantal van mijn favoriete geuren. In willekeurige volgorde overigens.

1) De geur van Lief. Ik kan hem moeilijk omschrijven, maar zijn geur is uiteraard uniek. Ik vind het heerlijk om dicht tegen hem aan te kruipen en dan zijn geur in mij op te nemen. En ja, ik heb stiekem al aan zijn badjas en pyjama geroken. 🙂

2) Mijn favoriete parfum: DKNY. Echt mijn all time favorite. Ik hou gewoonlijk graag van afwisseling, maar blijkbaar niet op gebied van parfum. Ik vind andere parfums namelijk best lekker ruiken, maar ik grijp echt telkens weer terug naar dit parfum. Al sinds mijn 16e of zo.

3) Seringen. In de tuin van de Lieve Bomma en Bompa stonden altijd seringen. Die geur maakt mij echt nostalgisch. Dan denk ik terug aan alle uren dat ik in die tuin heb gespeeld.

4) Appels. Bijten in een frisse appel is niet alleen heel erg lekker voor je smaakzin. Het ruikt ook ontzettend lekker.

5) Iets dat vers gebakken uit de oven komt. Een lekkere cake. Maar het mag ook iets hartigs zijn zoals een pizza. Om van te watertanden.

6) De geur buiten nadat het net geregend heeft op een zwoele zomerse dag.

7) Babyproductjes. Dit heeft geen uitleg nodig, veronderstel ik.

 

5 thoughts on “1014 Tita en Sense of Smell Day

  1. Ik ben een parfumfreak. Ik geniet ervan in de inno of paris exell om aan al de flesjes te gaan ruiken. Ik hou van de geur van vers beddegoed dat buiten heeft gehangen, ook van versgemaaid gras. En ook van de geuren van koffie. Koffie riekt tien keer beter dan het smaakt.

  2. Ik ben licht gevoelig voor geurtjes en sinds ik mijn huidige werk doe word ik er zelfs in getraind. Misschien is het ook daarom wel dat geuren altijd associaties bij mij oproepen zowel in positieve als in negatieve zin 🙂

Geef een reactie

