1015 Tita en Marie Kondo

Ja, ook ik ben mee met de Marie Kondo-hype. Hoewel ik er nog lang aan weerstaan heb. Maar uiteindelijk wil ik al langer de boel eens grondig opruimen en ben ik bovendien een beetje verslaafd aan opruimtips. Dus besloot ik toch eens het boek te lezen.

Eerlijk gezegd vind ik sommige dingen nogal zweverig. Praten tegen je bezittingen, hen bedanken voor de geleverde prestaties,… Dat is toch minder mijn ding. Ik zie mezelf al bezig. Ook met het weggooien ben ik het niet helemaal eens. Sommige dingen kan een ander echt nog goed gebruiken. Als ik iets wegdoe breng ik het meestal naar de kringwinkel. Maar dat mijn moeder er eerst nog eens in snuffelt vind ik inderdaad ook wel irritant.

Maar andere tips vind ik dan weer heel nuttig: verticaal opbergen bijvoorbeeld. En ook per categorie opruimen in plaats van per kamer.

Door mijn kleding was ik al een keertje door gegaan voor ik het boek las. Maar ik denk dat ik binnenkort er nog wel eens doorheen ga en dan waarschijnlijk weer wat kan elimineren. Ondertussen ben ik bezig met mijn muziekpartituren en daarvan is zowat de helft verdwenen. Ik heb ze geschonken aan een vriendin-zangeres en aan het muziekschooltje waar ik les volg. Zo zijn ze toch nog iemand van dienst. En zo ga ik verder in de hoop dat mijn kasten binnenkort toch weer wat leger zijn.

Zijn jullie ook aan het Marie Kondo’en?

10 thoughts on “1015 Tita en Marie Kondo

    • Ik heb allereerst plaats nodig, vind vaak spullen niet terug en gebruik die dus eigenlijk ook niet en bovendien verhuis ik waarschijnlijk binnen een jaar en dan is het wel handig dat ik al dingen weggegooid heb.

  1. Zalig 😁 ik heb het boek niet nodig maar toch gekocht, leest gewoon heel fijn 😊 de hashtag is erruh interessant op instagram 😉

  2. Nog nooit van gehoord van die Marie Kondo. Ik ben al blij dat alles ‘op het eerste zicht’ opgeruimd is! Ik ben nog lang niet toe aan verticaal klasseren en per categorie opruimen….

  3. Jep, zoals je weet 😉
    Kleren en badkamerspullen zijn al gedaan. Binnenkort op het programma: decoratiespulletjes, haakspullen, boeken (slik), papieren (administratie) en dan is de maand mei misschien al om en mijn kamers/kasten hopelijk een pak leger!

  4. Ik ben aan het opruimen: niet doelbewust op de Marie Kondomanier, al zijn er uiteraard overeenkomsten (zoals met ongeveer elke reeks opruimtips). Mijn sjaals had ik vb. blijkbaar toevallig op haar manier geplooid (gemerkt door er op een andere blog over te lezen), maar mijn kousen plooi ik nog steeds op “mijn” manier 😉

Geef een reactie

