1022 Tita en een week vol structuur

Ik ben al lange tijd op zoek naar structuur in mijn leven. Dat weten jullie. Ik hoopte ook in deze werkloze periode iets aan mijn orde en structuur te kunnen doen. En ik ben daar ook met goede moed aan begonnen. Na enkele weken is het wat verwaterd, maar helemaal gestopt ben ik nooit. Elke week ruim ik wel iets op. Is het geen kast, dan is het wel een map op de computer. Maar het is geen voltijdse bezigheid meer. En ik lummel eerlijk gezegd ook wel heel wat gedurende de dag. Waardoor ik heel weinig gedaan krijg.

Ik ben dat al geruime tijd beu. Want eerlijk: als ik wel een aantal dingen gedaan krijg, heb ik daar een heel goed gevoel over.

2 weken geleden is het me nog eens gelukt. Een hele week gestructureerd leven en werken. Ik moest namelijk ’s ochtends vroeg de dochter van Lief klaar maken voor school en weg brengen. Dan kwam ik tegen 9u  ’s ochtends thuis, maakte ik een dagplanning met daarin alle dingen die ik MOEST en WOU doen en ik begon er aan. Tegen 17u was meestal 70% van mijn planning afgewerkt: de MOETJES waren allemaal gedaan, de WILLETJES niet afgewerkt, maar meestal was ik er wel aan begonnen. Om 17u vertrok ik dan weer richting Lief om er eten te maken, hem te helpen met een paar huishoudelijke dingen en samen met hem in de zetel te ploffen voor we gingen slapen.

Plots had ik een dagritme. En dat deed mij ongelooflijk deugd. Ondertussen heb ik dat trouwens niet meer en merk ik al dat het weer aan het slabakken is. Echt, ik wil zo graag zo snel mogelijk aan het werk. Zodat ik weer een normaal leven kan leiden. Want dit gelummel doet mij echt geen deugd.

Maar hé, het is ook niet dat ik hier met een lang gezicht rond loop, hoor. De afgelopen maanden heeft het thuis zijn wel deugd gedaan voor mijn relatie en daar ben ik alleen maar heel erg blij om.

3 thoughts on “1022 Tita en een week vol structuur

  1. Het is idd zo dat als je gaat werken, je automatisch niet anders kan dan een zekere structuur handhaven. Alleen daarom ga ik een halve dag vrijwilligerswerk doen. En dan voel ik ook dat ik meer doe, want ik moet al vroeg boodschappen doen en het eten voor s avonds voorbereiden.. Dagen waar ik niets moet, voel ik me ook nuttelozer en sleep me dan meer door de dag. Veel succes!

  2. Ik merk ook dat ik trager ben in alles door thuis te zijn. Op dagen dat ik in het asiel werk, heb ik voor mijn vertrek om 8 uur ’s ochtends al een half huishouden gedaan, terwijl ik voor datzelfde op andere dagen een halve dag lijk nodig te hebben. Ik verlang ook terug naar de drive en het tempo die vast werk met zich meebrengt.

  3. Op de dagen dat ik een aantal vaste afspraken heb staan, lukt het mij ook veel beter om dingen gedaan te krijgen dan op de dagen dat ik de hele dag thuis ben. Stom en toch… ’t is zo moeilijk!

Geef een reactie

