1024 Tita en haar activiteiten van april

April was een drukke maand. De ouders van Lief waren op vakantie en daardoor brachten we veel tijd met elkaar door maar moesten we ook een maand huishoudentje spelen. Een mini-test voor wat ons binnen een jaar of zo te wachten staat. Er stonden een heleboel to do-dingetjes op mijn activiteitenlijst, maar ik kreeg niet alles rond. Kijk maar mee.

1) naar een burgerlijk huwelijk gaan
Onze zangleraar trouwde en had zijn volwassen leerlingen uitgenodigd om naar het burgerlijk huwelijk te komen. De dochter van Lief was onder de indruk want we hadden haar wijs gemaakt dat er een prins en prinses gingen trouwen.

2) een bezoekje brengen aan mijn metekindje en zijn pasgeboren broertje
Dit deden we tijdens de Paasvakantie. Ja, we. Lief mocht namelijk voor het eerst familie ontmoeten: buiten mijn metekind en zijn broertje ook nog mijn nicht en mijn tante. Voordien had hij enkel nog maar mijn ouders ontmoet. We maakten er ook gelijk een tof dagje Gent van.

3) leuke activiteiten met Lief
We maakten een fietstocht, gingen naar de bibliotheek, op bezoek bij zijn grootouders, gingen naar speeltuinen met zijn dochtertje, fietsten naar het “prinsessen”-bos (uiteraard weer met de 4-jarige), maakten een wandeling, praatten veel,… Aan leuke activiteiten geen gebrek.

4) afspreken met vriendin E.
Dit is helaas net niet gelukt in april.

5) verder werken aan mijn tijdschriftenprojectje waar ik in maart aan begonnen ben
Ik las niet zo veel tijdschriften in april wegens de drukte, maar ik heb er toch een paar weggewerkt. Ik ben eens benieuwd wanneer ik dit project ga kunnen afronden.

6) mijn vakantiefoto’s selecteren om er een fotoalbum mee te maken
Hier is nog niets van in huis gekomen. Maar ik doe mijn best om er in mei echt mee bezig te zijn.

7) eindelijk de verkeersregels nog eens doornemen (stap 1 naar terug met de auto rijden)
Dat is er nog niet van gekomen. Ik heb nochtans de voorbije maand gevloekt over het feit dat ik al lang niet met de auto heb gereden. We gingen naar een concert op amper 13 km van huis en moesten ’s avonds opgehaald worden omdat het openbaar vervoer niet meer reed. Als ik zelf kon rijden waren we veel vrijer geweest.

8) een nieuwe gewoonte aanleren: het opruimrondje
Ik ben in april veel te weinig thuis geweest om me hier consequent mee bezig te houden. Maar ik heb het wel geprobeerd op de dagen waarop ik thuis was en het is me toch een aantal keer gelukt. Alleen ziet de boel er niet lang daarna al weer ontploft uit. Hoe doe ik dat toch?

9) al mijn foto’s in dropbox eens sorteren want het is daar een chaos
Ik heb er al heel wat aan gedaan. Nu moet ik enkel nog de foto’s die enkel op usb-sticks staan er nog bij zetten.

10) genieten van het feit dat mijn ouders een weekje op reis zijn
Wees maar zeker dat ik dat gedaan heb.

 

Ondertussen is mei al een paar dagen oud. Ik ben eens benieuwd of deze maand ook zo gevuld zal zijn.

2 thoughts on “1024 Tita en haar activiteiten van april

  1. Tita, als je wil wil ik met jou gaan oefenen hé wat autorijden betreft,…je moet hier echt doorbijten, laat van mij part je rommel tot over je nek groeien maar geef hier je prioriteit aan,……

  2. Haha, dat opruimrondje, dat is hier ook zo! Of dan heb ik vb. juist de keuken gekuist en een half uur later laat ik van lompigheid een pot tomatensaus ofzo op de grond vallen… Zucht 🙂

Geef een reactie

