1027 Tita en No Socks Day

Ja, ik schrijf af en toe over de vreemdste dingen. 😉 Mijn inspiratie daarvoor vind ik overigens op http://www.daysoftheyear.com. Waarom ik over zo’n onnozele dingen dan toch een blogpostje schrijf? Niet omdat ik een writersblock zou hebben. Nee, gewoon omdat het vaak herkenbare dingen zijn, kleine dingetjes die me raken of waar ik vrolijk van word. Zoals No Socks Day dus.

Ergens rond Pasen probeer ik meestal mijn wintergarderobe te wisselen voor mijn zomerkleren. Stilletjes aan. Er blijven wel nog wat t-shirts met lange mouwen hangen en ook mijn favoriete warme truien hou ik in de buurt voor zo’n dag waarop het net te fris is voor een t-shirt met korte mouwen, maar een jas nu toch ook te veel van het goede is.

Mijn sokken wissel ik meestal later. Het begint met binnenshuis geen sokken meer aan te doen. Dat gevoel om op blote voeten over de stenen vloer te trippelen: heerlijk! Buitenshuis daarentegen trek ik dan toch nog mijn lekker warme kousen aan. Even later durf ik op warme dagen al eens voor een sokloze dag gaan. Helaas krijg ik dan wel zweetvoeten in gesloten schoenen. Maar mijn schoenen dan uitdoen is een fantastisch gevoel. Langzamerhand vergeet ik dan het bestaan van kousen. In de zomer draag ik ze echt maar uitzonderlijk. Mijn zomerkousenvoorraad is dan ook een pak kleiner dan de stapel winterkousen. Maar eigenlijk ook nog veel te groot want in de winkel wordt ik altijd zo aangetrokken door die vrolijke kleurtjes. Nog een voordeel aan geen sokken dragen in de zomer: eventjes geen setjes sokken bij elkaar zoeken. Dat is namelijk een taak waar ik een broertje dood aan heb. Als ik ooit kinderen heb, besteed ik die taak alvast uit. 😉

Dragen jullie graag sokken? En wat is jullie eenzame sokken-verzameltruc?

7 thoughts on “1027 Tita en No Socks Day

  1. Van een zomer- en wintergarderobe had ik al wel gehoord, maar zomer- en winterkousen, dat is toch nieuw 🙂
    Ik heb trouwens bijna enkel saaie zwarte kousen van hetzelfde merk, dat maakt het eenzame sokkenprobleem al quasi onbestaande (maar is natuurlijk niet zo vrolijk om naar te kijken 🙂

  2. Ik heb ook geen verschillende winter- en zomersokken. Maar in de zomer verkies ik ook no socks! 🙂 Enkele sokken neem ik elke keer mee in mijn te strijken en plooien was. Ooit komt die tweede sok wel boven water. 🙂

  3. Mijn sokken liggen allemaal in het zelfde vak. Wintersokken en zomersokken. Ik steek eigenlijk niet veel weg na een seizoen, de meeste dingen blijven in de kast hangen. Alleen echte winterkledij verdwijnt dan even .

  4. Tiens tiens, bij mij gaan de sokken eerst buitenshuis over boord… niets zo zalig als op blote voeten door het lentegras lopen. Ik ben alvast geen echte vorostander van sokken, maar ze hebben wel het voordeel dat je schoenen doorgaans langer “goed” blijven.

  5. Bij mij is het eenzame-sokken-syndroom onbestaand. Als ik mijn sokken in de was gooi, plooi ik ze in elkaar zodat ze niet gescheiden raken, en dan haal ik ze uit elkaar om in de wasmachine te gooien, en dan komen ze ook weer samen uit de was. Als ik ze aan het droogrek hang, dan hang ik ze meteen bij elkaar en voilà, zo zijn ze nooit eenzaam 😉
    Ik heb een hekel aan blote voeten in gesloten schoenen. Waar moet je zweet dan naartoe? En bleinen, argh! Pumps dragen was een hel daarom 🙂 (ik gebruikte soms als het echt warm was babypoeder) Op blote voeten in sandalen als het echt warm is, zodat het stof van de weg tussen je tenen kruipt, en dan ’s avonds een fris voetbad, aaah… Dat vind ik wél heerlijk. Sandalen voor steunzolen vinden is niet zo simpel, het zal deze zomer weer niks worden op dat vlak.

Geef een reactie

