1028 Tita en de mei-update van de 31 voor 32-lijst

Op mijn verjaardag in december maakte ik een “31 voor 32″-lijst: een lijst vol leuke maar ook nuttige dingen die ik wil doen voor mijn 32e. Elke maand op de 9e ga ik jullie hier een update van geven. Kwestie van zelf ook nog een beetje het overzicht te bewaren en om mezelf er aan te herinneren.

1) Positieve routines aanleren
Wat ik al heb geleerd de voorbije maanden is dat ik slecht ben in positieve routines inbouwen. Maar soit, op een dag word ik daar waarschijnlijk toe gedwongen (als ik ga samenwonen en aan het gezinsleven begin). Toch wil ik nog altijd proberen er nu al iets aan te doen. Momenteel doe ik al een tijdje pogingen om een opruimrondje in te bouwen. De ene keer lukt het me beter dan de andere. En ik ben nog lang niet tevreden van het resultaat. Het wordt hoog tijd dat ik er weer eens een timer bijhaal.

2) 4 culturele uitstappen doen: opera, concert, theater, tentoonstelling.
Al gedaan: theater in januari, een tentoonstelling in februari.
Eind april gingen Lief en ik naar een bluesconcert en binnen een paar dagen staat er zelfs nog een concert op de planning.
Stand van zaken: 3/4.
We zijn nog maar ruim een kwart van het jaar gepasseerd en enkel de opera staat nog op de to do-lijst!

3) 4 keer naar de film gaan
Stand van zaken eind maart: 1/4.
In april is er geen cinema-uitje van gekomen. Maar misschien komt het er in mei of juni nog wel van, want we hebben nog wat cultuurcheques liggen.
Nieuwe stand van zaken: 1/4

4) een citytrip in Antwerpen met een 100%-boekje
Ik twijfel er over om dit van mijn lijstje te schrappen. Of eerder: ik wil dat boekje eens uitlenen in de bibliotheek, noteren wat ik wil doen en die dingen dan spreiden over het ganse jaar. Met Lief beland ik eigenlijk wel regelmatig in Antwerpen en wij bezoeken allebei wel graag wat culturele dingen, maar zonder te veel tijdsdruk. Dus misschien moet ik dit puntje niet schrappen maar voor een andere aanpak gaan.

5) bloed geven
Daar ben ik op dit moment eigenlijk totaal niet mee bezig. Ik zou het echt eens op mijn to do-lijst moeten zetten.

6) de zon zien ondergaan op het strand:
Lief houdt totaal niet van het strand en vooral niet van zand tussen zijn tenen. Maar ik zweer dat ik hem deze zomer een keertje meekrijg. 🙂

7) een boek in 1 dag uitlezen
Check! Op 1 februari.

8) 5 km kunnen joggen
Kijkt fluitend de andere kant uit. Tuturutu!

9) op vakantie gaan OF een huis/appartement kopen (of stiekem allebei)
Het ziet er naar uit dat we het dit jaar bij daguitstapjes zullen houden. En de aankoop van een huis is waarschijnlijk voor in 2016. Het budget laat het momenteel niet toe. Hopen dus dat de zon deze zomer een beetje schijnt in ons belgenlandje.

10) een daguitstap naar een Vlaamse stad maken (niet Antwerpen)
Ondertussen ben ik al een paar keer in Gent geweest dit jaar. We bezoeken er meestal mijn metekind en maken er voor de rest een leuk dagje van: shoppen of iets cultureels bezoeken. Bij deze heb ik toch maar besloten om dit als een afgewerkt puntje te beschouwen. Maar dat wil niet zeggen dat ik dit jaar in geen enkele andere stad meer zal belanden.

11) een daguitstap naar een Nederlandse stad maken
Nog in de running voor deze zomer.

12) Ben & Jerry-smaken proeven
Ik heb er nog steeds geen enkele geproefd dit jaar en eigenlijk wil ik wat op mijn voeding gaan letten. Toch, het moet er eens van komen, hè. Hopelijk is mijn 1e ijsje toch voor deze maand.

13) mijn facebookgebruik afbouwen
In april was mijn facebookgebruik beduidend minder. De eenvoudige reden was dat Lief en ik zoveel bij elkaar waren dat we ’s avonds niet op facebook moesten zitten kletsen, maar gewoon naast elkaar in de zetel zaten. Zolang we apart wonen, vrees ik dat mijn facebookgebruik niet veel zal minderen.

14) een appelcake bakken
Tadaa! Het is me toch gelukt om een appelcake te bakken toen mijn ouders op vakantie waren. Ik heb hem opgesmuld met Lief (die mij overigens heeft geholpen met het schillen van de appeltjes) en zijn dochtertje en hij was heerlijk! Met dank trouwens aan Haaike voor het recept.

20150414_195345

15) naar Planckendael om de babyolifantjes te bezoeken
Ondertussen is May Tagu in Planckendael bevallen van Baby Q., het neefje van Kai Mook. Helaas heeft het kleintje geen ideale start gehad en is het te hopen dat hij het overleeft. Deze zomer wil ik er heel graag nog eens naar toe.

16) een daguitstap naar de Westhoek
Ook iets dat ik heel graag deze zomer eens zou realiseren.

17) een dagje naar zee
Je kon een eindje hierboven al lezen dat ik Lief wil meesleuren. 😉

18) een maand op suikerdieet (niet in de weekends)
Ssssst!

19) weer vlot met de auto kunnen rijden
Vorige week heb ik weer eens gemerkt dat ik dat autorijden gewoon echt nodig heb. Ik moet er dus echt dringend werk van maken. Hoog tijd voor een stappenplan en tijd incalculeren in mijn agenda.

20) een date met mijn metekindje
Ik heb hem weer gezien in april. En hij stapt! De flinkerd. Ik weet niet of een echte date alleen met hem zal lukken dit jaar, maar ik hoop er stiekem wel een klein beetje op.

21) een hele maand rokjes en kleedjes dragen in mijn vrije tijd
Dit hoop ik in juni te doen. Alleen merk ik dat ik nogal weinig van die exemplaren in mijn kast heb hangen. Dus misschien ga ik toch af en toe een broek moeten dragen.

22) 31 spullen weggooien/weggeven/verkopen
Ik schatte vorige keer dat ik ongeveer 15 stuks had weggegooid. Ondertussen verdwenen er nog een aantal tijdschriften, een stapel partituren van 10 cm en een aantal sokken en oude versleten onderbroeken. Dus volgens mij heb ik die 31 bij deze gehaald. Maar ik blijf nog opruimen en weggooien.

23) 1 keer per maand mijn nagels lakken
Dit is van januari geleden. Misschien komt de zin terug met de zomerse zonnestralen.

24) iets haken
Dit staat nog steeds geparkeerd op de heel-ver-weg-lijst.

25) het MAS bezoeken
Dit staat zeker op de planning voor dit jaar en het heeft al een paar keer niet veel gescheeld of ik was er geraakt.

26) 31 boeken uit mijn eigen kast lezen (inclusief tablet)
Teller vorige keer: 10.
Ondertussen las ik ook nog “Nieuwe buren” van Saskia Noort, “Aan niemand vertellen” van Simone Van der Vlugt, “Opgeruimd!” van Marie Kondo en “Wij” van David Nicholls.

27) sushi eten
In april kocht ik een doosje in de supermarkt, maar ik was er niet zo heel gek van.

28) een pot maken met al mijn blessings van het hele jaar
Ik probeer tegenwoordig mijn blessings hier wekelijks op mijn blog te plaatsen.

29) gaan shoppen in Ikea
Dit puntje komt op de agenda voor 2016. Dit jaar zal het me niet lukken.

30) 1 keer voor publiek zingen
31 mei will be D-day! Als ik er aan denk word ik al zenuwachtig.

31) iets knutselen met fimo
On the waiting list.

 

Als ik mijn lijst zo herlees, raak ik weer wat gemotiveerd om er weer wat aan te doen. Het resultaat daarvan lezen jullie volgende maand.

3 thoughts on “1028 Tita en de mei-update van de 31 voor 32-lijst

  1. Als de lijst niet afraakt, zou ik de schuld gewoon op je vriend steken, anders had je véél meer tijd gehad voor alles 😉 hihi.
    Ik heb al veel te veel B&J gegeten dit jaar….
    2016 gaat een geweldig jaar worden voor jullie, ik voel dat nu al 🙂

Geef een reactie

