1034 Tita en 50 books: Wie is er lid van een (online) leesclub?

Het lukte me de afgelopen 2 weken weer even niet om regelmatig te bloggen. Maar ik doe mijn best om er weer wat regelmaat in te brengen. Tijd dus voor nog eens een 50 books-vraag.

Wie is er lid van een (online) leesclub?

Ik lees puur voor mijn eigen plezier. En ik heb er niet echt behoefte aan om een boek achteraf helemaal te ontleden en bespreken. Bij mij gaat het echt puur om het feit of ik een boek graag heb gelezen of niet. Voor mezelf houd ik dan ook wel bij wat ik van een boek vond. En dat vind je ook terug hier op mijn blog in mijn “Boekenhoek”.

Verder heb ik wel een pagina op Goodreads. Tot en met 2014 deed ik daar eigenlijk niet veel mee. Ik zette gewoon af en toe een boek in mijn to read-lijst en heel af en toe ging ik eens door die lijst en wijzigde ik een paar boeken in “read”. Maar sinds 1 januari 2015 doe ik mee aan de 2015 Reading Challenge en nu hou ik heel consequent daar bij welk boek ik lees en hoeveel boeken. Ik volg daar ook een beperkt aantal mensen en doe zo ideeën op over nog meer boeken die ik wil lezen. En ik lees er meningen van mensen die hetzelfde boek als ik hebben gelezen.

En jullie? Zijn jullie lid van een leesclub? En wat vinden jullie er niet of zo leuk aan?

6 thoughts on “1034 Tita en 50 books: Wie is er lid van een (online) leesclub?

  1. IK ben ook terug volop aan het lezen, en ik heb een account op goodreads en heb wel aangegeven wat ik ooit gelezen heb (een deel toch, nog niet helemaal klaar) maar verder doe ik daar nog niet echt veel mee!

  2. Ik hou de gelezen boeken zelf bij in een schriftje…
    Er hebben mij al verschillende mensen Goodreads aangeraden, misschien dat ik er toch eens een kijkje ga nemen.

  3. Ik ben ook lid van de Verbeelding bookclub op Goodreads, maar dat is het eigenlijk. Verder ga ik wel af en toe naar een leesgroep hier in Zürich, maar dat is echt wel lezen, niet bespreken (er wordt wel eens gebabbeld over wie wat aan het lezen is, maar niet geanalyseerd en de focus ligt sowieso op het lezen zelf).

  4. Ik moet zeggen dat ik de terugkeer van mijn leesgoesting toch in grote mate te danken heb aan mijn lidmaatschap van de Verbeelding Bookclub op Goodreads. Online zie ik dat nog wel zitten, dat is vrijblijvend genoeg voor mij 🙂

Geef een reactie

