1037 Tita en haar goede voornemens (update mei)

Op de 1e dag van een nieuwe maand bekijk ik mijn “keep it simple”-voornemens nog eens. Ja, ik geef toe dat ik er helemaal niet bewust mee bezig ben. Dus hoe het er voor staat? Lees maar mee.

1) Ik wil mij beter in mijn vel voelen.
Hm, dit is echt een werkpuntje. Ik ben de laatste tijd bijna 2 kg bijgekomen. En het mag echt niet erger worden. Om de één of andere reden heb ik de laatste tijd constant zin in zoute chips, maar ook in ander snoepgoed. En ik neem mij wel voor om er iets aan te doen – ik heb zelfs een voorraad rijstwafels ingeslagen – maar echt in actie ben ik nog niet geschoten. Ik voel het ook aan mijn kleding en ik weet dat ik in een paar zomerkledingstukken momenteel niet in geraak. Dus het wordt hoog tijd om wat minder te snoepen.

2) Ik wil meer orde en structuur in mijn leven.
Dit puntje gaat nog altijd op en af. Er zijn dagen waarin ik veel gedaan krijg en er best wat structuur in kan houden. Op andere dagen ben ik dan weer niet streng genoeg voor mezelf en komt er van al mijn plannen niets in huis. Wat ik wel heb gedaan de voorbije maand is een volledige kast uitkuisen en al mijn dvd’s en boeken sorteren. Er ging al 1 zak met dvd’s richting mijn schoonmoeder voor op de rommelmarkt en er staan nog 3 zakken klaar. En de opruimactie is nog niet rond.

3) 52 boeken lezen
Mei was een goede leesmaand. Morgen lezen jullie hoeveel ik exact las, maar ik kan wel verklappen dat ik al over de helft van die 52 zit en dus serieus voorsta op de planning. En momenteel doe ik mee aan de Verbeelding Readathon op Goodreads, dus met een beetje geluk lees ik deze week ook nog een boek of 2 uit.

 

Hoe zit het eigenlijk met jullie goede voornemens?

5 thoughts on “1037 Tita en haar goede voornemens (update mei)

  1. Ik maak er vooral geen! Maar sinds mijn dieet voel ik me zo goed dat ik heel veel energie heb om te werken en dat doet deugd na vijf jaar sleuren en trekken om iets gedaan te krijgen. Hopelijk kan ik doorgaan met het dieet!

  2. Bij mij gaat het best wel goed met mijn voornemens eigenlijk; het ene al wel beter dan het andere natuurlijk, maar toch, ’t is de eerste keer dat ze niet na max. een maand al in de vuilbak liggen 🙂 Er volgt later deze maand wel nog een update over op mijn blog.

    Puntje 2 ben je toch goed bezig he! Want “meer orde en structuur” wilt toch niet zeggen dat er absoluut geen dagen mogen zijn, waarop die orde en structuur niet aanwezig zijn?

    En succes nog met het minderen met snoepen! Hatelijk toch hoe op en af dat kan gaan he, die goesting in “brol eten” 🙂

  3. Mijn kleren spannen ook 😦 En dan voel ik me nog slechter in m’n vel en ga ik nog meer eten. Ben nu er keihard op proberen aan ’t letten, maar de goesting naar suiker is zo grooot… De structuur uit mijn leven was ook even weg maar ik doe m’n best om mezelf terug in ’t gareel en uit de zetel te trekken 🙂 maar soms mag je eens gewoon lekker lui zijn!

Geef een reactie

