1038 Tita en haar gelezen boeken in meia

Mei was een goede leesmaand. Of eerder een top-leesmaand. Ik las enorm veel. Maar ik moet ook wel bekennen dat ik een paar dunne boekjes las.

Stonden op de lijst:

Martine Prenen: Me-time
Ik vond dit boek redelijk ok. Er stonden dingen in die ik al wist en ook nieuwe dingen. Sommige dingen vond ik dan weer er een beetje over.

Astrid Harrewijn: Miss Communicatie
Ik vind Astrid Harrewijn één van de beste chicklit-auteurs. Ook dit boek van haar heb ik echt heel graag gelezen.

David Nicholls: Wij
Met dit boek heb ik een beetje vals gespeeld. Ik had namelijk al de helft uitgelezen in april. Maar ik noteer een boek altijd pas bij de maand waarin ik het effectief uit las, dus werd dit tot mei-boek gebombardeerd. Ik moest er eventjes in komen, maar uiteindelijk heb ik het wel graag gelezen.

Lara Taveirne: De kinderen van Calais
Over dit boek had ik veel goeds gehoord vooraf. Maar al van in het begin wist ik niet goed wat ik er van moest denken. Ik denk dat het niet helemaal mijn soort van verhaal was, maar op zich was het wel een goed boek.

Tamara McKinley: Woestijnwind (op de tablet)
Ik las ooit Tamara McKinley’s “Mathilda’s laatste dans” en was ongelooflijk weg van dat verhaal. Sindsdien lees ik af en toe een boek van haar. Tot hier toe konden ze niet meer tippen aan dat eerste verhaal, maar ik lees ze eigenlijk allemaal wel met veel plezier. Het zijn verhalen waar je echt in kan verdwijnen. Ook dit boek vond ik meeslepend.

Sarah Meuleman: De zes levens van Sophie
Ook een boek waar ik veel goeds over had gehoord en gelezen maar dat ikzelf niet zo heel bijzonder vond.

 

Ook nog gelezen:

Sarah McCoy: De bakkersdochter
Hier heb ik echt enorm van genoten. Dit is echt het soort van boeken dat ik het liefst lees. Met een stukje geschiedenis erin, maar toch een mooi verhaal.

Fredrik Backman: Oma heeft me gestuurd om te zeggen dat het haar spijt
Ooit las ik zijn vorige boek “Een man die Ove heet”. Ik was er niet helemaal weg van, maar toch wou ik dit boek een kans geven. En ik moet zeggen dat ik dit wel beter vond en er toch wel van genoten heb.

Lisette Jonkman: Verkikkerd
Een leuke chicklit.

Toon Tellegen: Langzaam, zo snel als zij konden
Een kort boekje met kleine poëtische verhaaltjes. Ik blijf Toon Tellegen geweldig vinden.

Mel Wallis de Vries: Vals
Een spannend young adult-boek.

Toon Tellegen: Mijn avonturen door V. Swchwrm.
Een grappig kort boekje.

 

Tijdens deze eerste week van juni doe ik mee aan de Verbeelding Readathon. Ik heb geen lijstje gemaakt met wat ik wil lezen. Mijn doel is om minstens 2 boeken te lezen. Ik heb bewust er voor gekozen om deze week enkel boeken te lezen op de tablet omdat dat vlotter leest dan een papieren exemplaar. Ik ben eens benieuwd wat ik ga halen tegen zondagavond, maar ook of de maand juni ook zo’n leuke leesmaand zal zijn.

4 thoughts on “1038 Tita en haar gelezen boeken in meia

  1. WOW, zoveel gelezen!! Bij mij is het nog steeds niet terug in gang geschoten na de vorige readathon al probeer ik terug leesmomentjes in te plannen (en me aan die planning te houden)…

Geef een reactie

