1040 Tita en haar activiteiten van mei

Ook in mei stonden er heel wat activiteiten op de planning. Niet alle plannen kon ik waar maken, maar toch vind ik het een geslaagde maand.

1) een bijklets-date met vriendin E.
E. en ik kletsten een hele middag bij. We snoepten gezonde hapjes (groentjes met sausjes, toastjes met advocado,…) en aten pannekoeken en lachten om de zotte fratsen van haar 1-jarige dochter. Het is echt altijd leuk om E. terug te zien. Ik hoop dat we deze zomer nog eens een bijklets-date kunnen houden.

2) op babybezoek gaan bij vriendin S. en haar kersvers geboren 2e zoon
Shame on me, maar ik ben er nog niet geraakt. Ik heb ook nog geen cadeautje voor de pasgeborene. Ik vind dat altijd zo moeilijk want ik koop eigenlijk niet graag iets van een geboortelijst. Voor de grote broer ligt er wel al een cadeautje klaar.

3) Lief meenemen naar het eerste echte familiefeest
Check! Het was een heel saai familiefeest, maar Lief maakte het voor mij toch een pak fijner.

4) mijn dagelijks opruimrondje in de praktijk omzetten
Hm, het lukt de ene dag beter dan de andere. Maar het gebeurt dus niet dagelijks. Helaas.

5) mijn tijdschriftenproject proberen afronden
Ik maak mij niet meer de illusie dat ik dit in een maand kan afronden. Ik heb echt nog veel te veel leeswerk. En ik wil ze wel degelijk allemaal lezen. Maar ik blijf er wel aan bezig. Dus hopelijk is het op een dag afgerond, ergens tegen het einde van het jaar.

6) zingen voor publiek
Check! Ik was heel blij met de complimentjes achteraf, maar op de moment zelf stierf ik van de zenuwen. Leuk vond ik het dus niet echt.

7) foto’s uitkiezen voor mijn vakantiefotoalbum
Dit moet nu echt wel eens boven op mijn prioriteitenlijstje komen te staan.

8) naar een hopelijk tof concert gaan met Lief
We gingen naar het concert van de saxofonist Maceo Parker (die ooit nog bij James Brown en Prince speelde) in de Bozar in Brussel. Geweldig concert!

9) een eind vorderen met mijn opruimproject
Ik heb 2 kasten. De ene is volledig uitgekuist ondertussen. Mijn boeken en dvd’s die er in staan zijn helemaal gesorteerd. En ik heb het een en ander weggegooid. Ook oude juwelen en zo. Er zijn nog een paar dingen uit die kast die nog wel moeten opgeruimd worden, maar dat komt nog. Aan de andere kast ben ik ook al begonnen. Ik doe het een beetje volgens het principe van Marie Kondo en dat blijkt echt wel te werken. Maar er is dus nog werk.

10) meer structuur krijgen in mijn dagen
Dit is echt nog een werkpunt. Ik heb echt dringend een job nodig. Want als ik afspraken heb in mijn agenda, lukt die structuur veel beter.

 

Sommige activiteiten waren een succes, aan andere wordt dus nog gewerkt.

One thought on “1040 Tita en haar activiteiten van mei

Geef een reactie

