1043 Tita en 5 boeken

Laatst gooide LJ mij een leuk boekenstokje toe. De opdracht is om 10 boeken te vermelden die je zijn bijgebleven. Een heel moeilijke opdracht, vind ik. Daarom hou ik het bij 5 toppers die ik enorm graag gelezen heb en zeker nog wil herlezen.

 

Astrid Lindgren: Pippi Langkous
De fratsen van Pippi Langkous hebben me altijd enorm aangesproken. En ik wou zelf ook wel een paard en een aapje die gewoon in huis mochten komen.

Harriet Beecher-Stowe: De hut van oom Tom
Een boek dat ik rond mijn 12e ontdekte en tijdens mijn tienerjaren nog minstens een keer of 5 heb gelezen. Ik was er serieus van onder de indruk. Ondertussen heb ik het een paar jaar geleden tweedehands gekocht en sindsdien wil ik het nog eens herlezen, maar het komt er niet van.

Jostein Gaarder: De wereld van Sofie
Ik ben altijd wel al geïnteresseerd geweest in filosofie. Dit boek vind ik heel toegankelijk geschreven. Ik heb het als tiener ook meerdere keren gelezen.

Michel Faber: Lelieblank, scharlaken rood
Best een straf verhaal over een prostituee. En het is ook een enorm dikke klepper. Maar ik vind dit echt een boek om vingers en tenen bij af te likken. Ok, laat die tenen maar vallen. 😉 Maar het is echt een topper. Ooit wil ik hem nog eens herlezen.

Ildefonso Falcones: De kathedraal van de zee
Dit verhaal speelt zich af in Barcelona bij de opbouw van de kathedraal. De combinatie van geschiedenis en een mooi verhaal spreekt mij altijd enorm aan.

 

Ik ga het stokje niet aan iemand specifiek doorgeven. Het ligt hier gewoon te grabbel. 😉 Boekentips blijven trouwens welkom. Ook al is mijn to read-lijst nu al oneindig lang. Ik ontdek graag nieuwe dingen.

 

2 thoughts on “1043 Tita en 5 boeken

  1. Leuk lijstje! De wereld van Sofie wil ik al lang lezen, ben nog meer benieuwd nu!
    Ik kreeg het stokje ook van LJ dus later deze week kan je bij mij nog inspiratie komen opdoen als je wilt 🙂

  2. De hut van oom Tom ligt hier ook al heel lang klaar om te herlezen…
    Pippi Langkous! Dat moet ik ook nog eens herlezen 🙂
    Je nummer 5 vond ik maar niks. 4 heb ik ook graag gelezen en zou ik eigenlijk nog eens opnieuw willen lezen. 3 was ook echt niks voor mij, maar goed dat is 15 jaar geleden, wie weet nu wel!

Geef een reactie

