1045 Tita en de juni-update van de 31 voor 32-lijst

Op mijn verjaardag in december maakte ik een “31 voor 32″-lijst: een lijst vol leuke maar ook nuttige dingen die ik wil doen voor mijn 32e. Elke maand op de 9e ga ik jullie hier een update van geven. Kwestie van zelf ook nog een beetje het overzicht te bewaren en om mezelf er aan te herinneren.

1) Positieve routines aanleren
Ik blijf nog steeds hangen bij het dagelijkse opruimrondje. Ik krijg het maar niet ingepland. En eigenlijk vind ik het de basis van alles. Dus ik wil het echt onder de knie krijgen. Ik laat de laatste 2 weken ook weer meer rondslingeren. Dus ik moet er echt weer eens mijn schouders onder zetten en iets vinden dat me echt motiveert.

2) 4 culturele uitstappen doen: opera, concert, theater, tentoonstelling.
Al gedaan: theater in januari, een tentoonstelling in februari, een bluesfestival in april, een concert van Maceo Parker in mei.
Enkel de opera staat nog op de to do-lijst, maar ik weet niet of dat nog gaat lukken. Ongetwijfeld gaan er nog wel wat culturele of muzikale uitstapjes op de agenda staan. Ik merk wel dat ik sinds ik samen ben met Lief veel meer van die dingen doe. Eerst en vooral omdat ze ons allebei interesseren en we ze leuk vinden om te doen, maar ook omdat het met zijn tweetjes veel leuker is om zo’n dingen te doen. Als de opera er niet van komt, ga ik me daar in ieder geval niet schuldig over voelen omdat dit punt op mijn lijst is gekomen omdat ik mezelf wou verplichten om meer van die dingen te doen. En dat gebeurt nu ook.
Stand van zaken: 3/4.

3) 4 keer naar de film gaan
Stand van zaken eind mei: 1/4.
Een tweede cinema-uitstapje is er nog altijd niet van gekomen. We hebben wel een paar keer gebabbeld over dat we dat nog eens willen doen en zelfs over een film die we willen zien. Het wordt waarschijnlijk iets voor een regenachtige avond deze zomer.

4) een citytrip in Antwerpen met een 100%-boekje
Voor dit puntje heb ik definitief besloten om het anders aan te pakken. Ik heb het 100%-boekje van Antwerpen en nog wat andere reisgidsjes van Antwerpen (en Gent overigens ook) uitgeleend in de bibliotheek. Ik wil er de komende weken leuke dingen in opzoeken en die in een lijstje zetten zodat we deze zomer als we in Antwerpen zijn weer wat leuke dingen kunnen ontdekken. Het zal dus niet 1 daguitstap worden, maar Antwerpen zijn in verschillende keren.

5) bloed geven
Hier ben ik op dit moment totaal niet mee bezig. Misschien moet ik het eens inplannen voor in september.

6) de zon zien ondergaan op het strand
Ik ben mij aan het afvragen of dit gaat lukken. Heel misschien gaan we een keertje met het dochtertje van Lief naar zee, maar dan zullen we zeker niet blijven tot de zon ondergaat vermits we met de trein gaan. Eigenlijk zal ik al heel blij zijn als we gewoon al een keertje aan zee geraken.

7) een boek in 1 dag uitlezen
Check! Op 1 februari.

8) 5 km kunnen joggen
Vorige week wou ik een broek aantrekken en kwam ik tot de conclusie dat ik daar totaal niet meer inpaste. En toen realiseerde ik me dat er nog leuke kledingstukken in mijn kast hangen die ik momenteel om dezelfde reden niet kan dragen. Ik denk dat het dus hoog tijd wordt om, in combinatie met gezondere voeding, weer wat te gaan bewegen. Hopelijk ben ik op het moment waarop jullie dit lezen net terug van mijn 1e looprondje.

9) op vakantie gaan OF een huis/appartement kopen (of stiekem allebei)
Toen ik dit puntje op mijn lijst zette was de situatie nog helemaal anders. Ik was single en nu heb ik een relatie en een plusdochter. Wegens de financiële omstandigheden van ons beiden hebben we besloten dat een vakantie er dit jaar niet in zit. We zullen ons wel amuseren in ons Belgenlandje en hebben al een lijst gemaakt met dingen die we kunnen doen: budgetvriendelijke uitstapjes zowel met de kleine meid als met ons tweetjes. Als het een beetje mee zit, is samen wonen haalbaar vanaf de zomer van volgend jaar. Nog een jaartje doorbijten dus en hopen dat we niet langer moeten wachten.

10) een daguitstap naar een Vlaamse stad maken (niet Antwerpen)
Dit puntje beschouw ik als afgewerkt omdat ik de voorbije maanden al een paar keer in Gent ben geweest en telkens wel een (ander) stukje van de stad zag. Toch wil dit niet zeggen dat ik er niet meer zal komen dit jaar. En waarschijnlijk beland ik ook nog wel eens in een andere stad: Leuven staat toch ook wel op mijn lijstje om nog eens te bezoeken.

11) een daguitstap naar een Nederlandse stad maken
Dit puntje is op mijn heel-misschien-lijst terecht gekomen. We zijn namelijk afhankelijk van het openbaar vervoer en kunnen binnen België goedkoper met de trein reizen dan in het buitenland. En vermits Nederland al het buitenland is ook al woon ik op 20 km van de grens… Voorlopig wordt er voor budgetvriendelijke uitstapjes gekozen tenzij de schoonouders plots zin hebben in een uitstapje naar een Nederlandse stad en wij mee mogen.

12) Ben & Jerry-smaken proeven
Ja, ik at mijn 1e Ben & Jerry-ijsje: brownie! Het was superlekker! Maar de lijst is nog lang. Deze zomer zullen er nog wel ijsjes volgen.

13) mijn facebookgebruik afbouwen
Ik zou er iets strenger op mogen zijn. Overdag zit ik tegenwoordig toch wel weer regelmatig online en eigenlijk leidt dat vooral af. ’s Avonds wint facebook ook wel vaak want Lief en ik kunnen elkaar weinig zien gedurende 3 weken. Ik ben echt kei-hard aan het aftellen naar het weekend van 20 en 21 juni.

14) een appelcake bakken
Check! In april.

5) naar Planckendael om de babyolifantjes te bezoeken
Ondertussen is Baby Q in Planckendael helaas overleden en is het 2e olifantje nog niet geboren. Het is ook een twijfelgeval of ik deze zomer in Planckendael geraak. Zo’n uitstapje kost toch ook wel al wat geld en er staat al een pretpark op de planning. Het zoo-abonnement van Lief en zijn dochtertje is ook vervallen. Anders had het waarschijnlijk anders geweest.

16) een daguitstap naar de Westhoek
Ook een puntje dat een twijfelpuntje wordt. Misschien wordt het toch een andere plek. Maar het kan er evengoed toch van komen.

17) een dagje naar zee
Ik hoop echt dat dit lukt. Hoewel het met een kind zal zijn en dat toch anders zal zijn dan ik in mijn hoofd had toen ik deze lijst maakte. Maar met kind vind ik ook heel leuk.

18) een maand op suikerdieet (niet in de weekends)
Ssssst! Ik heb dit een beetje opgegeven, vrees ik. Ik slaag er maar niet in om streng genoeg te zijn voor mezelf.

9) weer vlot met de auto kunnen rijden
Vorige maand sprak ik al over een stappenplan hiervoor. Maar zelfs daar kwam nog niets van in huis.
Bij deze: in de 2e en 3e week van juni wil ik mijn verkeersregels herhalen, in de 4e week van juni wil ik het boekje van onze auto lezen. Zo kan ik vanaf 1 juli weer regelmatig achter het stuur stappen. En dan wil ik minstens 1 keer per week rijden. Mijn ouders gaan wel 2 weken op vakantie. Dus ofwel ga ik tijdens die 2 weken moeten vragen of ik eens met de auto van familie mag rijden (mijn nonkel heeft mij vroeger leren autorijden met zijn auto, dus waarschijnlijk krijg ik dat nog gedaan ook) ofwel moet ik die 2 weken van mezelf inhalen in augustus.

20) een date met mijn metekindje
Ik heb mijn metekindje 2 dagen geleden nog gezien op de babyborrel van zijn broertje. Het stappen gaat al stukken beter en het is overduidelijk dat hij geniet van de nieuwe dingen die hij zo ontdekt. Zijn wereld is plots echt een stukje groter geworden. Ik heb bedacht om hem en zijn gezin deze zomer eens te vragen om naar het Antwerpse te komen en samen naar de kinderboerderij of zo te gaan. Zo hebben we toch halvelings een uitstapje met hem gedaan dan.

21) een hele maand rokjes en kleedjes dragen in mijn vrije tijd
Ik heb al een kleedje en een rokje gedragen. Maar er hangen er te weinig in mijn kast. Dus een hele maand gaat sowieso niet lukken. Maar ik wel proberen zo vaak mogelijk een kleedje of rokje te dragen.

22) 31 spullen weggooien/weggeven/verkopen
Ik zat al over de 31 spullen vorige maand. Ondertussen ging er nog een zak dvd’s naar de schoonmoeder voor de rommelmarkt. En er staan nog 2 zakken met dvd’s en 2 stapels met boeken en een doosje met oude juwelen klaar ook voor op de rommelmarkt. Ik zit dus nu waarschijnlijk aan een 3-voud van 31.

23) 1 keer per maand mijn nagels lakken
Dit heb ik al sinds januari niet meer gedaan. De laatste tijd is er wel weer een paar keer de zin geweest om het te doen. Dus wie weet komt het er binnenkort nog eens van.

24) iets haken
Dit zal hopelijk iets voor het najaar zijn.

25) het MAS bezoeken
1 woensdag in de maand kan je blijkbaar gratis musea bezoeken in Antwerpen. Bovendien hebben we nog cultuurcheques. Dus de kans dat het MAS deze zomer op de planning staat is groot.

26) 31 boeken uit mijn eigen kast lezen (inclusief tablet)
Teller vorige keer: 14.
Ondertussen las ik ook nog:
Tamara McKinley: Woestijnwind
Lisette Jonkman: Verkikkerd
Toon Tellegen: Langzaam, zo snel als zij konden
Mel Wallis De Vries: Vals
Toon Tellegen: Mijn avonturen door V. Swchwrm
Hanna Bervoets: Lieve Céline
Carlijn Vis: Het marktplaatsmeisje
J. K. Johansson: Laura
Tania Heimans: Hemelsleutels

27) sushi eten
In april. Ik was er niet zo gek van.

28) een pot maken met al mijn blessings van het hele jaar
Ik probeer mijn blessings wekelijks hier op mijn blog te posten, maar het lukt me niet altijd.

29) gaan shoppen in Ikea
Dit puntje komt op de lijst voor 2016.

30) 1 keer voor publiek zingen
Dit deed ik op 31 mei. Ik ben blij om het resultaat maar er is nog werk aan de winkel om het ook leuk te gaan vinden.

31) iets knutselen met fimo
On the waiting list.

 

Ik merk toch een lichte positieve vooruitgang en dan ben ik al tevreden eigenlijk.

2 thoughts on “1045 Tita en de juni-update van de 31 voor 32-lijst

  1. En, hopelijk een leuke looptocht achter de rug? 🙂

    Leuk wel dat jullie zoveel uitstapjes doen, kan mij inbeelden dat het budgetgewijs niet altijd even makkelijk is, dus des te beter dat het dan toch lukt!

    En euh, dat bloed geven, niet teveel aan plannen hoor, gewoon doen!

  2. Bij mij staat er (voor het eerst dit jaar) ook een cinemabezoekje op de planning, namelijk The Minions…. Jurassic Parc heb ik ook overwogen maar die wil ik liever in mijne living zien denk ik.
    Bloed geven moet je inderdaad niet plannen, hier in Leuven kan je gewoon naar het Rode Kruis-gebouwdingcentrum gaan tijdens de openingsuren et voilà.
    Het olifantje is intussen geboren!! 🙂 Jammer van het andere olifantje, ik wist dat niet …
    Goed bezig hoor!! 🙂

Geef een reactie

