1050 Tita en 50 books: Kunnen computers fictie schrijven?

Vraag 22 uit de 50 books-lijst slaag ik even over omdat ik er totaal niets zinnigs over kan vertellen. Op naar vraag 23 dus.

Kunnen computers fictie schrijven?

Misschien kan je een computer wel zo programmeren dat hij een verhaal kan schrijven. Er komen namelijk vaak dingen terug in verhalen: spannende dingen, liefde,… Je kan dus misschien wel een computer van elk van die dingen iets in een verhaal laten stoppen. En misschien zullen er zelfs mensen zijn die dat graag lezen. Maar om heel eerlijk te zijn, vrees ik dat ikzelf er weinig aan zou vinden. Volgens mij kan enkel een mens een echt doorleefd verhaal schrijven. En ik hoop ook echt dat er nooit op die manier boeken zullen geschreven worden. De computer neemt al veel te veel over. Ik zou de ziel van het verhaal missen.

One thought on “1050 Tita en 50 books: Kunnen computers fictie schrijven?

Geef een reactie

