1069 Tita en de juli-update van de 31 voor 32-lijst

Op mijn verjaardag in december maakte ik een “31 voor 32″-lijst: een lijst vol leuke maar ook nuttige dingen die ik wil doen voor mijn 32e. Elke maand op de 9e ga ik jullie hier een update van geven. Kwestie van zelf ook nog een beetje het overzicht te bewaren en om mezelf er aan te herinneren.

1) Positieve routines aanleren
Op dit puntje blijf ik al maanden steken. En toch is het eigenlijk 1 van de belangrijkste puntjes op mijn lijst. Hopelijk lukt er tegen het einde van het jaar toch iets van.

2) 4 culturele uitstappen doen: opera, concert, theater, tentoonstelling.
Al gedaan: theater in januari, een tentoonstelling in februari, een bluesfestival in april, een concert van Maceo Parker in mei.
Ondertussen belandden we ook nog op een gratis jazzconcertje in de buurt. De opera zal er waarschijnlijk afvallen omdat we momenteel te veel op de centen moeten letten. Maar ik ga me daar niet schuldig om voelen. Ik ben er zeker van een uitstapje naar de opera er met Lief ooit wel eens van komt want hij houdt van opera.
Stand van zaken: 3/4.

3) 4 keer naar de film gaan
Stand van zaken eind juni: 1/4.
We hopen deze zomer nog eens in de cinema te geraken. Ondertussen houden we wel af en toe een dvd-avondje onder een dekentje op de zetel. Ook heel gezellig.

4) een citytrip in Antwerpen met een 100%-boekje
Dit puntje pak ik al even anders aan. Lief en ik trekken regelmatig richting Antwerpen centrum en bezoeken dan telkens iets anders. Ondertussen hebben we dankzij de 100%-boekjes een lijstje met dingen die we nog willen doen en telkens staat er dus wel iets op de agenda. Zo combineerden we laatst een bezoek aan de reuzen met een bezoek aan de St. Pauluskerk: heel knap om zien.

5) bloed geven
Wil ik proberen te doen in september.

6) de zon zien ondergaan op het strand
Ik denk dat de kans klein is dat ik deze zomer aan zee geraak.

7) een boek in 1 dag uitlezen
Check! Op 1 februari.

8) 5 km kunnen joggen
Ssssst.

9) op vakantie gaan OF een huis/appartement kopen (of stiekem allebei)
Hopelijk iets voor volgend jaar.

10) een daguitstap naar een Vlaamse stad maken (niet Antwerpen)
Dit puntje beschouw ik als afgewerkt omdat ik het voorbije half jaar al meerdere keren in Gent ben geweest en daar dan verschillende dingen heb bezocht.

11) een daguitstap naar een Nederlandse stad maken
Dit komt er waarschijnlijk niet van omdat we momenteel steden een beetje proberen te vermijden. In steden ga je namelijk gemakkelijker geld uitgeven en we moeten even serieus op de centen letten. Het wordt dus waarschijnlijk een plan voor 2016.

12) Ben & Jerry-smaken proeven
Tot hier toe at ik enkel een brownie-ijsje van Ben & Jerry’s.

13) mijn facebookgebruik afbouwen
Ik zit er weer ietsje minder op. Deels doordat ik het overdag toch grotendeels probeer uit te zetten op de pc (wel op de smartphone, maar daar kijk ik er maar zelden (een paar keer per maand) op), deels doordat ik Lief veel zie nu en facebook dus niet echt veel nodig heb om eenzame avondjes op te vullen met babbeltjes met hem.

14) een appelcake bakken
Check! In april.

15) naar Planckendael om de babyolifantjes te bezoeken
Ondertussen is olifantje Qiyo geboren. Maar een bezoekje zit er voor dit jaar waarschijnlijk toch niet in.

16) een daguitstap naar de Westhoek
Net zoals vele puntjes op deze lijst verhuist dit waarschijnlijk naar 2016. Tja, de omstandigheden zijn nu eenmaal veranderd.

17) een dagje naar zee
Zoals ik enkele puntjes terug al zei zit dit er waarschijnlijk ook niet in.

18) een maand op suikerdieet (niet in de weekends)
Dit wil voorlopig niet lukken. Maar ik probeer momenteel wel een beetje op mijn eten te letten.

9) weer vlot met de auto kunnen rijden
Ik sta nog niet veel verder, maar ik zou wel graag de verkeersregels hebben gelezen tegen dat mijn ouders terug komen van vakantie eind juli. Daarna komt het boekje van de auto aan de beurt en in augustus wil ik weer achter het stuur kruipen.

20) een date met mijn metekindje
Ik heb mijn metekind het voorbije weekend nog gezien. Het is zo’n tof manneke aan het worden. Vol deugnieterij. Heerlijk! Ik heb zijn mama voorgesteld om deze zomer eens samen naar de kinderboerderij te gaan, maar het is nog niet zeker of dat zal lukken.

21) een hele maand rokjes en kleedjes dragen in mijn vrije tijd
Ik heb momenteel gewoon te weinig rokjes met bijpassende t-shirts en te weinig kleedjes die passen om dit toe te passen. Maar ik probeer wel regelmatig een rokje of kleedje te dragen.

22) 31 spullen weggooien/weggeven/verkopen
Ik zit al lang over die 31 spullen. De voorbije maand gooide ik eigenlijk niets meer weg, maar binnenkort zou dat toch weer eens wel het geval kunnen zijn want ik heb nog wel wat opruimplannen.

23) 1 keer per maand mijn nagels lakken
Zoiets onnozels en het lukt me toch maar niet. Ik beloof mezelf bij deze een verwenmomentje dit weekend.

24) iets haken
Hopelijk iets voor het najaar.

25) het MAS bezoeken
Binnenkort is het de nacht van het museum. We gaan proberen daar naartoe te gaan en dan enkele kleinere musea te doen. Je krijgt dan ook een bandje waarmee je in de zomer nog 1 museum extra kan doen en waarschijnlijk doen we dan het MAS.

26) 31 boeken uit mijn eigen kast lezen (inclusief tablet)
Teller vorige keer: 23.
Ondertussen las ik ook nog:
Tania Bongers: De dag dat ik doodging
Marcel Vaarmeijer: De gloriedagen van Walter Gom

27) sushi eten
In april. Ik was er niet zo gek van.

28) een pot maken met al mijn blessings van het hele jaar
Ik probeer mijn blessings wekelijks hier op mijn blog te posten, maar het lukt me niet altijd.

29) gaan shoppen in Ikea
Dit puntje komt op de lijst voor 2016.

30) 1 keer voor publiek zingen
Dit deed ik op 31 mei. Ik ben blij om het resultaat maar er is nog werk aan de winkel om het ook leuk te gaan vinden.

31) iets knutselen met fimo
On the waiting list.

 

Het stagneert wel een beetje. Ik heb me zelfs al afgevraagd of ik sommige puntjes niet zou vervangen door andere minder ambitieuze plannen. Want op deze manier komt er van mijn 31 voor 32-lijst niet veel terecht.

3 thoughts on “1069 Tita en de juli-update van de 31 voor 32-lijst

  1. Ach weet je Tita, je hoeft je niet vast te pinnen aan dit oude lijstje. Nu je een lief hebt is de situatie totaal anders, maken jullie andere plannen. Er moet ook rekening gehouden worden met het dochtertje. Wat ik nog graag wou meegeven, ik ben ingeschreven op actie van de dag en travelbird en daar kan je soms heel goed aan tickets geraken voor een pretpark of een dierentuin, of een weekendje er tussenuit. En als jullie de westhoek willen bezoeken, wil ik jullie graag rondrijden, als jullie tot Tielt met de trein willen komen. Er zijn vast ook speciale zomeracties met de trein. Ik hoop dat je toch wat van de zomer kan genieten en er zijn veel gratis festivalletjes, er zijn ook Gentse feesten. Wij snorren die gratis evenementen op en zetten ze in onze agenda. Want elke week ergens naartoe gaan is ook voor ons te duur. Veel succes!

  2. Merci voor de tips, Christa. Ik zal het met Lief eens hebben over een dagje westhoek. Maar ik beloof niet dat het er deze zomer van komt. Ondertussen staat er al wel het een en ander op de planning. We gaan nog tijd te kort hebben. En ja, wij zoeken ook gratis evenementen op: zoals Sfinks.

  3. Goh ja, inderdaad, waarom de lijst niet wat aanpassen? Uiteindelijk heeft het ook weinig zin om elke maand een update te gaan schrijven waar je enkel kan schrijven “gaat niet meer lukken”. En dan bedoel ik niet voor ons, als lezers, maar voor jou; ik zou daar alleszins gedemotiveerd door raken, ook al weet ik dat er goede redenen voor zijn.

Geef een reactie

