1071 Tita en de Verbeelding reading-challenge

Zo halverwege het jaar leek het mij wel eens goed om een update te doen van hoe ik er voor sta voor de Verbeelding reading-challenge. Als ik heel eerlijk moet zijn, moet ik toegeven dat ik er totaal niet mee bezig ben. Er kunnen eerder toevallig dingen van mijn lijstje worden gevinkt. En als ik de challenge wil afwerken ga ik er nu eigenlijk echt wel op moeten beginnen letten.

De puntjes die in het groen staan, zijn afgevinkt.

1) een boek van 500 pagina’s of meer: Joël Dicker: De waarheid over de zaak Harry Quebert
2) een boek gepubliceerd in je geboortejaar (1983): Anke De Vries: De vleugels van Wouter Pannekoek (jeugdboek).
3) een non-fictieboek: Marie Kondo: Opgeruimd!
4) een fantasy boek: Harry Potter, C.S. Lewis: Narnia
5) een sci-fi-boek: Josh Malerman: De kooi. Niet echt sci-fi, maar ik vond het toch wel dicht er bij aanleunen.
6) een graphic novel: Julie Maroh: Blauw is een warme kleur
7) een thriller boek: Saskia Noort: Nieuwe buren
8) een roman of chicklit: Daphne Deckers: Alles is zoals het zou moeten zijn
9) een boek dat gericht is op kinderen onder de 12 jaar: Astrid Lindgren: Madieke van het rode huis
10) een boek gebaseerd op waargebeurde feiten: Tania Bongers: De dag dat ik doodging
11) een historische roman: María Dueñas: De wereld vergeten
12) een boek met prentjes: Wouter Deprez: Kies
13) een boek dat een prijs gewonnen heeft (Pullitzer, Man Booker,…): Tommy Wieringa: Dit zijn de namen (AKO-Literatuurprijs)
14) een boek dat iemand je heeft aangeraden: The Happiness Project
15) een boek dat voor 1900 werd gepubliceerd: Jane Eyre
16) een reeks (mag een reeks zijn die je al begonnen bent): Kent iemand een leuke reeks? En liefst geen te lange.
17) een boek waar je gek van was als kind: Harriet Beecher-Stowe: De hut van oom Tom
18) een boek dat je ooit begonnen bent maar nooit hebt uitgelezen: John Williams: Butcher’s crossing
19) een boek met een 65+ hoofdpersonage: Stephen King: Mr. Mercedes
20) een boek dat je kan uitlezen op 1 dag: Marian Mudder: Volgende keer bij ons
21) een boek dat verfilmd werd: Solomon Northup: 12 jaar slaaf
22) een boek waar een televisiereeks op werd gebaseerd: Piper Kerman: Oranje is het nieuwe zwart
23) een boek dat al zeer lang op je te lezen lijst staat:
24) een boek dat zich afspeelt in Azië: “Wilde zwanen” van Jung Chang
25) een boek dat zich afspeelt in Afrika: Kent er iemand eentje?
26) een boek dat zich afspeelt in Latijns-Amerika: Allende
27) een boek dat zich afspeelt in Oceanië: Tamara McKinley: Woestijnwind
28) een boek in een andere taal dan je anders leest:
29) een bundel kortverhalen: Toon Tellegen: Mijn avonturen door V. Swchwrm
30) een poëziebundel:

De stand is dus momenteel 16/30. Net over de helft. Dus misschien is het wel haalbaar om deze challenge af te werken. Wie van jullie doet er ook nog mee met de challenge? En vlot het bij jullie een beetje?

3 thoughts on “1071 Tita en de Verbeelding reading-challenge

  1. Bij mij gaat het goed vooruit, ik weet al wat ik nog ga lezen voor de openstaande puntjes en focus me nu even daarop.
    Voor Afrika ga ik Het geheim van het vuur van Henning Mankell lezen, maar weet niet of het wat is 🙂

Geef een reactie

