1081 Tita en een foodtag

Overlaatst kwam ik deze tag tegen. Echt iets voor mij want ik eet graag. Hoewel ik ook een beetje een moeilijk eterke (dingen niet lusten) ben.

1) Wat is je favoriete ontbijt?
Meestal bestaat mijn ontbijt uit 2 boterhammen met choco én hagelslag. Ja, allebei. Ik lust namelijk geen boter en met die choco blijft de hagelslag beter plakken. Nu zorg ik wel bewust dat ik van beide niet te royaal smeer en strooi. Het moet nu ook weer geen caloriebommeke worden. Wat ik ook echt heel lekker vind is een kom yoghurt met muesli en verse stukjes fruit.

2) Hoe drink je je koffie?
Ik drink geen koffie. Ik vind dat te bitter. En ik ben niet zo van de warme dranken. Thee drink ik dus ook maar zelden. Maar tegen een tas verse muntthee zeg ik zelden nee.

3) Wat zit er op je lievelingsbroodje?
Tegenwoordig beleg ik mijn broodjes zelf thuis. En dan doe ik dat het liefst met preparé en een schijf augurk. Toen ik nog naar school ging kocht ik meestal een broodje met tonijnsla. Misschien moet ik dat binnenkort nog eens doen.

4) Soep of salade?
Soep, denk ik. Ik ben geen echte soepboer, maar ik ben zeker ook geen konijn. Ik hou niet van sla, heb vaak problemen met het doorslikken daarvan: dat blijft in mijn keel steken.

5) Wat is je favoriete kookboek?
Ik heb zelf geen enkel kookboek en kook weinig. Als ik kook, zoek ik meestal recepten online via http://libelle-lekker.be of http://leukerecepten.nl. Verder denk ik dat “ons kookboek” nog altijd het beste basisboek is, voor zover ik er iets van ken.

6) Nooit meer zoet of nooit meer hartig?
Pfff, dit is echt een heel stoute vraag. Ik denk dat ik dan toch voor nooit meer hartig ga. Ik hou gewoon te veel van chocolade en kan me echt niet voorstellen dat nooit meer te eten.

7) Welke keuken (land) is je favoriet?
De Italiaanse. Ik ben een pastamadame en ook pizza kan er altijd in.

8) Wat is je favoriete foodfilm?
Chocolat.

9) Wat is je meest ultieme guilty pleasure?
Chocolade. En zoute chips.

10) Wie is je grootste inspiratiebron?
Een inspiratiebron heb ik niet echt. Wel merk ik dat mijn moeder haar manier van koken mij toch wel beïnvloed.

11) Thuis koken of uit eten gaan?
Tot voor kort was koken echt niet mijn ding. Sinds een paar maanden doe ik het liever. Omdat ik het vaker heb moeten doen en mij toch al wat geruster voel in de keuken. Als er dan iets echt lekkers uit mijn potten komt kan ik daar toch ook wel kei-hard van genieten. Maar eten dat door een ander is klaargemaakt wint toch nog altijd.

12) High end of low profile?
Voor mij moet eten niet chique te zijn of duur. Ik kan echt heel erg genieten van een gewone spaghetti bolognaise (wat overigens hier nooit op tafel komt omdat we eerder experimenteren met groentencombi’s).

13) Wat is je lievelingsrestaurant?
Ik heb niet echt een favoriet. Ik ga ook nog maar sinds dit jaar af en toe op restaurant. Balls and glory in Gent vond ik wel een topper. Maar Lucy Chang ook.

14) Boodschappen doe ik bij…
Aldi en Colruyt. Het moet niet duur zijn en kan toch heel lekker zijn.

15) Het lekkerste dat ik ooit gegeten heb, is…
Pasta, pizza’s, Aziatisch, maar evengoed boerenkost.

16) Wat is je favoriete cocktail?
De enige cocktail die ik ooit al dronk was een mojito en dat vond ik heel lekker. Dus ik denk dat ik niet snel geneigd ben om een andere te kiezen. Ik ben gek op munt.

17) Koffie met George (Clooney) of Heston (Blumenthal)?
Geen koffie voor mij.

18) Wat mag niet ontbreken in jouw keuken?
Een mixer.

19) Mijn favoriete snack is…
Chips.

20) Wat zit er op jouw pizza?
Spinazie (Dr. Oetker). Ik bega daar bijna een moord voor.

21) Wat lust je echt niet?
Rode bieten, rode kool, ajuin, boter, stoofvlees, biefstuk, varkensmignonette, lamskotelette,…

22) Mijn favoriete foodblog is…
Ik volg eigenlijk geen foodblogs.

23) Het gekste dat ik ooit gegeten heb, is…
Met stokjes.

24) Wat staat er op je food bucket list?
Zelfgemaakte lasagne. Ooit.

4 thoughts on “1081 Tita en een foodtag

  1. ‘Ons kookboek’ staat zowat in elke keuken op de plank denk ik maar eerlijk… ik heb dat nog nooit gebruikt. Mijn ouders koken heel patatten-groenten-vlees gewijs en experimenteren heel weinig in de keuken, eens ik daar weg was ben ik zelf beginnen proberen met ingrediënten die ik lekker vind, hoewel in het begin ook nog zeer traditioneel met patatten en vlees erbij. Nu komt dat nog zelden op tafel. Mijn spaghetti maak ik ook met allerlei groenten in, niet de gewone ‘bolognaise’ dus, maar bon da’s ook gezonder he 😉 hoewel met de laag kaas die ik er altijd op strooi… lalalala.
    Zelfgemaakte lasagne is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk: de saus maak ik hetzelfde klaar als mijn spaghettisaus (dus tomatensaus met groentjes en gehakt), dan een goeie bechamel of kaasbechamel, en de vellen kan je zo kopen in de winkel…. Voor ge het weet staat hij in de oven en wilt ge geen lasagne uit een pakske meer! Plus je kan de porties ook makkelijk invriezen, dan kan je de rest van de maand elke week lasagne eten… Damn, ik moet dat dringend nog is maken 🙂 🙂

  2. Dat van die warme dranken heb ik ook heel lang gehad, Maar begint nu wat te beteren. Koffie moet ik nog altijd niet hebben, maar thee drink ik ondertussen wel echt graag.
    En gelijk LJ zegt: lasagne is echt niet zo moeilijk, véél lekkerder zelfgemaakt en eens je begint met experimenteren met de inhoud (gewone lasagne bolognaise, pompoenlasagne, zalmlasagne…) heb je een basisrecept waar je in elk seizoen mee kan variëren.

Geef een reactie

