1083 Tita en een lijstje

Vandaag deel ik met jullie een lijstje met mijn favoriete winkeltjes in Antwerpen waar ik altijd binnenstap.

1) Akotee en Akotwee- Melkmarkt 30 en 28
Winkeltjes die ik al leuk vind sinds mijn puberteit. Vol kitschspulletjes. Vroeger kocht ik er mijn handtassen van KitschKitchen. Die ben ik ondertussen wel ontgroeid. Maar soms kom ik er toch nog eens iets leuks tegen of koop ik er een cadeautje.

Ik heb nog wel een verlanglijstje daar, dus moest je ooit een cadeautje voor mij moeten kopen:
flamencoschoentjes maat 39olifantenkop voor op de toekomstige kinderkamer ooit – een leuke thermos voor onderweg – glazen kommen met deksels met de poppy-bloemetjes of de rood met witte stippen – een duikboot om thee te zettenfietszakken – een fietsbel (deze of die) – een plastic tafelkleed – een trolley om boodschappen te doen – lampionnetjes voor in de woonkamer als ik het ooit gedaan krijg – een lichtslinger voor als ik ooit een dochter zou hebben of voor de dochter van Lief.

2) ’t Stad Leest – Steenhouwersvest 16
Absoluut mijn favoriete boekenwinkel in ’t stad. Ze hebben er fictie, een geweldige collectie kinderboeken en leuke spulletjes. Maar bovenal zijn ze er vriendelijk en is de winkel heel gezellig ingericht.

3) Wunderkammer – Steenhouwersvest 13
Deze winkel is eigenlijk de cadeauwinkel van de boekenwinkel aan de overkant van de straat, ’t Stad Leest. Je vindt er allerlei leuke spulletjes en papierwaren.

4) Dille en Kamille – Vleminckstraat 9
Een klassieker, maar ik blijf dat een leuke winkel vinden. Voor decoratie, keukenspulletjes of een cadeautje.

5) Lola & Liza – Beddenstraat 2/24 in de Grand Bazar Shoppingcenter
Een winkel waar ze kleding hebben in vrolijke kleurtjes. Helemaal mijn ding.

6) Musictelex – Oude Beurs 39
Wie zelf muziek speelt kan hier partituren kopen. Je wordt er altijd vriendelijk geholpen.

7) JBC
Mijn all time favorite kledingwinkel. Waar ik altijd wel iets vind dat mooi zit en voor een heel redelijke prijs.

 

Kennen jullie nog leuke winkeltjes in Antwerpen?

7 thoughts on “1083 Tita en een lijstje

  1. Den Akotee, ook Carrie is fan,….en ik ga mij onthouden aangezien wij een totaal verschillende smaak hebben, maar ik denk dat de Cos ook iets voor jou is, door de eenvoudige stijl,…..;en goede kwaliteit trouwens

  2. In de COS ben ik nog nooit binnen gestapt. Ik weet die eigenlijk ook niet zijn in Antwerpen. Misschien moet ik toch eens checken of ze daar ook grote maten hebben. Want ik heb al veel goeds gehoord over die winkel.

  3. Die flamencoschoentjes daar gaat mijn hart ook altijd sneller van kloppen als ik ze zie 🙂
    in Antwerpen weet ik zelf niet veel zijn, ik kom er te weinig 😦

  4. Als chocoladeliefhebster moet je beslist eens Quetzal bezoeken, op de Lijnwaadmarkt (net achter de kathedraal). En op de grote markt is vanaf vorige maand nu ook een (tweede) vestiging van Foubert, de bekende cremerie van hier 😉

Geef een reactie

