1084 Tita en 50 books: Van welk boek heb je ooit gezegd dat je het gelezen had, terwijl dat niet zo was?

De 50 books-vraag van deze week vond ik nogal vreemd.

Van welk boek heb je ooit gezegd dat je het gelezen had, terwijl dat niet zo was?

Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom je dat zou zeggen. Ik heb dat dus nooit gedaan. Ik zou eerder niet durven zeggen welke boeken ik wel heb gelezen over boeken waarvoor ik me schaam dat ik die ooit heb gelezen. Maar eigenlijk zijn dat ook maar uitzonderingen.

3 thoughts on “1084 Tita en 50 books: Van welk boek heb je ooit gezegd dat je het gelezen had, terwijl dat niet zo was?

  1. Ik denk dat er veel mensen zijn die beweren van die grote klassiekers te hebben gelezen, zoals Ulysses of dergelijke ondoorworstelbare kloeffers, terwijl dat eigenlijk niet zo is. Ulysses is zo’n boek dat al tien jaar in mijn kast staat maar elke keer ik erin begin heb ik zoiets van… eik… maar er zijn dus mensen die beweren het gelezen te hebben. Moeilijk te geloven!

Geef een reactie

