1087 Tita en haar blessings

Een week vol us-time, dus een leuke week.

* We gingen samen naar de bibliotheek in zijn dorp. In de bibliotheek splitsen we weliswaar op: hij gaat naar de cd’s en ik naar de boeken. Ik kwam met een stapel boeken van 9 stuks buiten. Ik weet dus weer wat gedaan. In zijn bibliotheek vind ik veel meer mijn zin. Als we ooit naar daar verhuizen, maak ik mijzelf gegarandeerd lid.

* Schattenzoektocht met de 4-jarige. Hilarisch! Want een schat kunnen geen koekjes zijn, een schat zit in een kist, die schatkist moet met een sleutel worden open gedaan,…

* Anderhalf uur met stoepkrijt tekenen met de 4-jarige. Elke keer weer “Ja, ja, ja, ik weet nog iets.”

* Koken voor de schoonouders die het dan ook nog lekker blijken te vinden.

* Samen filmpjes kijken lekker dicht tegen elkaar aan.

* Samen geweldig lekkere chili con carne maken en opsmullen.

* In de zetel hangen tegen elkaar ieder met zijn eigen laptop.

* Veel muziek luisteren.

* Naar de kringwinkel gaan en met 4 boeken naar huis gaan.

* Eindelijk nog eens naar de cinema gaan. “The King’s Garden” vonden we allebei toch wel mooi. En die Kate Winslet blijft echt een ongelooflijk mooie, naturelle vrouw.

* Shoppen op de rommelmarkt. De winst: een paar cd’s voor hem, een paar kinder-dvd’s, 1 dvd voor ons en onze eerste 3 kookboeken (500 soepen, 500 salades, 500 italiaanse gerechten).

* De 4-jarige die zo trots was dat ze de kamer had versierd voor papa’s verjaardag en dat ze een cadeautje had.

* Lekkere taart eten.

 

De voorbije weken had ik ook een paar gênante momentjes.

* Ik ging Lief een glas melk inschenken. Bij een nieuw brik, gulpt de melk er altijd een beetje uit. Ik weet dat, dus ik ben voorzichtig. Toch 1 keertje niet voorzichtig genoeg want de melk ging los over Lief’s gsm. Hij had een minuut of 10 nodig om hem weer helemaal droog te krijgen. En voorlopig moet ik niets inschenken voor hem.

* Mijn ouders waren op vakantie en ik moest dus goed voor de kat en de planten zorgen. Af en toe heb ik wat moeite om uit mijn woorden te geraken. Meestal is dat omdat ik tegelijk ook aan iets anders zit te denken. Dus toen zei ik tegen Lief “dat ik de planten nog eten moest geven, nee drinken, nee water”. Hij loopt me er nog mee te plagen.

* Mijn Lief is een pestkop, maar ik blijkbaar een smospot. Lief ging ketchup op zijn hotdog doen, maar het lukte niet goed. Dus hij draaide die bus weer met de dop naar boven en begon mij te vertellen dat die verpakking veranderd was en dat dat nu niet meer zo goed ging. Ik wou eens voelen dus ik duw op die bus. Daarna doet Lief weer ketchup op zijn hotdog. Vijf minuten later vraagt zijn Bomma, die aan de overkant van de tafel zat, hoe het toch kan dat er ketchup op het (plastic) tafelkleed ligt. Want zowel zij als Lief zijn pa, die naast haar zat, eten geen ketchup. Toen zei Lief zijn pa dat hij ook al spettertjes in zijn gezicht had gevoeld en hij ook niet wist waar die vandaan kwamen. Bleek dus dat ik wat ketchup naar de overkant van de tafel had gespoten. 🙂 Lief kwam niet meer bij van het lachen. Ik geloof dat ik dit ook nog wel eventjes zal mogen horen.

2 thoughts on “1087 Tita en haar blessings

  1. Dat van die melk is eenvoudig omdat je het brik niet goed houdt, je moet dat met de opening naar boven houden en dan gieten. Er vormt dan geen luchtbel in het brik en daardoor ook geen ‘gulp’ :-p

Geef een reactie

