1095 Tita en haar activiteiten van juli

Juli was best een drukke maand. Daardoor slaagde ik er totaal niet in om mijn “nuttige” activiteiten af te werken. Maar er was gelukkig wel tijd voor leuke dingen.

1) de verkeersreglementering doornemen
Ik ben er nog niet aan begonnen, maar ik sta echt wel op het punt om er mee van start te gaan. Nu de start zelf nog.

2) het boekje van de auto eindelijk lezen
Dat was stap 2 na het doornemen van de verkeersreglementering. Dat is er dus helemaal niet van gekomen.

3) naar een plaatselijk concertje gaan
Ik ging samen met Lief naar een jazz-concertje van een onbekend plaatselijk groepje. We wisten niet wat we moesten verwachten, maar het bleek echt heel tof te zijn. En goed. Volgens ons waren het conservatoriumstudenten.

4) naar de speeltuin gaan met de dochter van Lief
Check! Onvermijdelijk in de vakantie natuurlijk. We hebben er overigens ook met stoepkrijt gespeeld. Echt een topper!

5) mijn administratie eens opruimen
Ik ben niet verder geraakt dan het eindelijk invullen van mijn belastingsbrief. Daarna heb ik de papieren weer op een hoopje gegooid en daar liggen ze nog steeds. Maar ze staan wel op mijn to do-lijst voor deze week.

6) naar een doop gaan
Het broertje van mijn metekind werd gedoopt. En daarna was er lekkere taart en ijs. Lief maakte kennis met de 2 laatste personen uit mijn familie die hij nog niet ontmoet had.

7) naar de “Markt van Morgen” gaan in Antwerpen
Normaal gezien shop ik mijzelf daar bijna arm en moet ik mij dus serieus inhouden, maar deze keer vond ik het eigenlijk allemaal wat te duur. Jammer. We deden dan nog maar het antiekmarktje en wat andere winkeltjes. En ik ontdekte milestone-kaartjes van Nijntje. Die MOET ik ooit echt hebben!

8) naar Doel fietsen
Ik begin er aan te twijfelen of dat deze zomer nog zal lukken. Het is een uitstapje dat we sowieso op een zondag willen doen omdat je dan alleen de overzetboot kan nemen. Dan is het een fietstocht van 30 km enkel. En we moeten ook nog terug natuurlijk. Anders zitten we aan meer dan 100 km enkel. En dat trekken we niet vermits we niet echt gewoon zijn van lange fietstochten te maken. Bovendien mag het niet te veel regenen en mag het ook niet te warm zijn en moet het in een weekend zijn waarin de dochter van Lief er niet is. Ach ja, dan doen we het misschien volgend jaar eens.

9) uitstapjes maken in eigen land
We belanden al gemakkelijk eens in Antwerpen, gingen met Lief zijn ouders en zijn dochtertje naar de Ardennen om de grotten van Remouchamps te bezoeken en trokken naar Middelburg en Vlissingen (ok, dat is niet eigen land, maar toch ook wel in de ruime omgeving).

10) shoppen
Ik kocht in de solden een kleedje, een topje en een wintertrui, nieuwe bh’s en hipsters, cd’s en cadeautjes. En toen zat ik al ruim boven budget. Helaas. Gedaan met shoppen dus voorlopig.

 

Hoe was jullie maand juli?

4 thoughts on “1095 Tita en haar activiteiten van juli

  1. Weer veel te snel voorbij! 🙂 Leuke dingen heb je toch al gedaan? Ik geraak ook niet aan het opruimen van mijn administratie, en zou dat dringend eens moeten doen. Net zoals de rest van onze zolder trouwens… Een echte ramp! Enfin. Geniet nog van je maand augustus!

  2. ik hoop dat de belastingsbrief ook op de bus is geraakt hihi 🙂
    Wij zijn in februari naar Doel geweest, toegegeven toen was het wel nogal koud. En met de auto. Misschien een extra motivatie om terug achter het stuur te kruipen?
    Shoppen, ik deed al mijn geld (en meer) op aan drie paar schoenen… die uiteraard niet onder de solden vielen.

  3. Ik heb mijn belastingsbrief ingevuld via Tax-on-web. 🙂 Ik ben ondertussen in gang geschoten qua autorijden: ik ben momenteel de verkeersregels aan het herhalen, daarna het boekje van de auto en dan kruip ik weer achter het stuur. Ja, ik zou echt wel weer willen rijden want het maakt het leven veel gemakkelijker.

Geef een reactie

