1096 Tita en 50 books: Sla je wel eens stukken tekst over omdat ze niet boeiend (lijken te) zijn?

De wekelijkse 50 books-vraag. Deze week:

Sla je wel eens stukken tekst over omdat ze niet boeiend (lijken te) zijn?

Ik heb een klein beetje een autistisch kantje. Ik kan echt geen zin, zelfs geen woord overslaan tijdens het lezen. Ik lees een boek echt van de eerste tot de laatste letter. Het gebeurt zelfs dat ik merk dat ik iets mis heb gelezen in een vorige zin en dat ik ondertussen besef welk woord het wél was. Dan kan ik niet doorlezen, maar moet ik die zin herlezen en dan weer verder lezen.

Tja, af en toe ben ik gewoon een beetje raar. 🙂

One thought on “1096 Tita en 50 books: Sla je wel eens stukken tekst over omdat ze niet boeiend (lijken te) zijn?

  1. Als ik een spannend boek lees, dan gebeurt het weleens dat ik alinea’s heel schuin lees om het maar zo rap mogelijk te laten gaan. In andere boeken heb ik dat ook, dat ik elke zin wil gelezen hebben en soms zelfs terugkeer omdat mijn gedachten even afgeweken bleken te zijn. Zo doe je er natuurlijk veel langer over… maar ik wil dan ook geen woord missen 🙂

Geef een reactie

