1100 Tita en de augustus-update van de 31 voor 32-lijst

Op mijn verjaardag in december maakte ik een “31 voor 32″-lijst: een lijst vol leuke maar ook nuttige dingen die ik wil doen voor mijn 32e. Elke maand op de 9e ga ik jullie hier een update van geven. Kwestie van zelf ook nog een beetje het overzicht te bewaren en om mezelf er aan te herinneren.

1) Positieve routines aanleren
Het staat nog niet op punt, maar de laatste weken ben ik wel serieus bezig met deze puntjes:
– elke dag 10 minuten een opruimrondje houden: Het gebeurt nog niet elke dag maar toch 4 op de 7.
– mijn planning voor de volgende dag checken: Dit gebeurt de laatste 14 dagen echt wel dagelijks. Of ik doe het de ochtend zelf voor ik aan mijn klusjes begin.
– mijn handtas uitmesten 1 keer per week: Ik verschiet ervan wat voor een rommelbak dat al is na amper 1 week.
– mijn weekplanning maken 1 keer per week: Ondertussen ben ik er achter dat ik die eigenlijk best al op vrijdag bekijk in plaats van op zondag wat mijn oorspronkelijke plan was.
– basic poetsen 1 keer per week
– mijn maandplanning maken 1 keer per maand: Ok, het heeft zich nog niet herhaald, maar ik heb het wel al 1 keer gedaan.

2) 4 culturele uitstappen doen: opera, concert, theater, tentoonstelling.
Al gedaan: theater in januari, een tentoonstelling in februari, een bluesfestival in april, een concert van Maceo Parker in mei, een jazzconcertje in juni.
In juli belandden we ook in de grotten van Remouchamps wat ik toch ook een beetje onder cultuur plaats. We gingen ook naar de tentoonstelling van Dries Van Noten in het modemuseum. En begin augustus gingen we naar de museumnacht waardoor we ergens deze maand ook nog in een museum zullen belanden. Zoals ik al eerder schreef zal de opera er bij inschieten. Maar eigenlijk beschouw ik dit puntje wel als geslaagd want er zijn wel echt minstens 4 culturele uitstappen geweest, alleen niet van alle categorieën. Maar het doel was gewoon om meer van die dingen te doen en dat is me op een dik half jaar al goed gelukt, vind ik.
Stand van zaken: 4/4.

3) 4 keer naar de film gaan
Stand van zaken eind juni: 1/4.
Ja, het is ons nog eens gelukt om in de cinema te geraken. We zagen er “The King’s Garden” met Kate Winslet (wat blijft dat toch een mooie, naturelle vrouw) en Mathias Schoenaerts (dat lang haar vind ik toch niet zo mooi bij hem). Een mooie kostuumfilm. We bekeken ook een aantal dvd’s thuis in de zetel maar die tellen natuurlijk niet mee voor dit puntje.
Stand van zaken: 2/4.

4) een citytrip in Antwerpen met een 100%-boekje
Dit puntje beschouw ik eigenlijk ook als geslaagd. We komen regelmatig in Antwerpen en pikken dan telkens een stukje Antwerpen mee. We hebben trouwens wel dat 100%-boekje eens bekeken en aan de hand daarvan een lijstje gemaakt met dingen die we nog willen zien.
Geslaagd!

5) bloed geven
Ik moet mezelf daar in september echt een keer aan doen denken.

6) de zon zien ondergaan op het strand
Niet haalbaar omdat we met de trein moeten gaan en dat momenteel een te grote kost is.

7) een boek in 1 dag uitlezen
Check! Op 1 februari.
Geslaagd!

8) 5 km kunnen joggen
Ik vrees dat ik dit puntje toch eens ga moeten vervangen door iets anders. Ik ben namelijk nog steeds niet begonnen.

9) op vakantie gaan OF een huis/appartement kopen (of stiekem allebei)
Hopelijk iets voor volgend 2016.

10) een daguitstap naar een Vlaamse stad maken (niet Antwerpen)
We zijn het afgelopen jaar meerdere keren in Gent geweest en hebben toen wel wat van de stad gezien, dus dit puntje beschouw ik als afgewerkt.
Geslaagd!

11) een daguitstap naar een Nederlandse stad maken
Dankzij een lift van de schoonouders zijn we in Vlissingen en Middelburg geraakt.
Geslaagd!

12) Ben & Jerry-smaken proeven
Eigenlijk vind ik die potjes toch wel duur. En om heel eerlijk te zijn, grijp ik telkens weer naar dezelfde smaak: Brownie. Bovendien eet ik de laatste tijd vaker waterijsjes. Dus misschien moet ik dit puntje ook eens aanpassen.

13) mijn facebookgebruik afbouwen
Ik probeer mijn facebookgebruik te beperken tot maximum 2 keer per dag. Ik check het ergens in de loop van de dag. En ’s avonds zit ik vaak met Lief te chatten en dan check ik mijn tijdlijn nog eens. Ik denk dat mijn facebookgebruik serieus gaat verminderen wanneer wij samenwonen, ooit.

14) een appelcake bakken
Check! In april. Ondertussen probeerde ik ook zandkoekjes te bakken, maar dat was iets minder geslaagd. Dat ga ik nog eens opnieuw moeten proberen.
Geslaagd!

15) naar Planckendael om de babyolifantjes te bezoeken
Omdat Planckendael er dit jaar echt niet in zit (hoe jammer ik het ook vind want ik ben echt gek op babyolifantjes) wijzig ik dit puntje in “een bezoekje brengen aan het Boudewijnseapark in Brugge”. Kwestie van de attracties toch ook met dieren te combineren. Daar hebben we al tickets voor en normaal zijn we zelfs op dit eigenste moment op weg naar daar. 🙂

16) een daguitstap naar de Westhoek
Dit past echt niet meer in de planning voor dit jaar. Dus het gaat naar mijn lijst voor 2016 en in de plaats ga ik dit veranderen in “een daguitstap naar de Ardennen”. Die uitstap hebben we in juli gedaan.
Geslaagd!

17) een dagje naar zee
Dit is halvelings gelukt. We zijn naar Vlissingen geweest en hebben op het strand van de Westerschelde gelopen. Niet echt de zee dus en ook geen hele dag aan zee. Maar ik beschouw het toch maar als geslaagd.
Geslaagd!

18) een maand op suikerdieet (niet in de weekends)
Pfff. Het wordt echt hoog tijd dat ik dit nog eens probeer. De weegschaal is namelijk niet echt mijn beste vriend op het moment. Ik zou dus echt niet alleen op de suikers moeten letten, maar ook gewoon wat gezondere dingen moeten eten.

19) weer vlot met de auto kunnen rijden
Ik loop wat achter op de planning die ik vorige maand maakte (verkeersregels lezen tegen dat mijn ouders terug kwamen uit verlof). Maar ik ben er wel degelijk mee begonnen deze week. Dus ik boek al een heel klein beetje vooruitgang.

20) een date met mijn metekindje
Ik moet echt dringend eens bellen, maar ik vrees dat zijn mama het erg druk heeft momenteel nu ze weer beginnen werken is.

21) een hele maand rokjes en kleedjes dragen in mijn vrije tijd
Voor op mijn enige 2 rokjes heb ik momenteel geen bijpassend bovenstuk. En voor mijn kleedjes voel ik me momenteel een beetje te dik. Ik ben bang dat ze te strak gaan zitten en dat het vooral mijn moeder dan te sterk zal opvallen dat ik ben bijgekomen.

22) 31 spullen weggooien/weggeven/verkopen
Dit puntje is al langer geslaagd. Ondertussen gooide ik ook nog 2 cd’s en een boek weg.
Geslaagd!

23) 1 keer per maand mijn nagels lakken
Ik heb het nog altijd niet gedaan. Ik lijk wel uit mijn nagellak-periode te zijn. Het is ondertussen al een half jaar geleden dat ik ze nog eens heb gelakt.

24) iets haken
Hopelijk iets voor het najaar.

25) het MAS bezoeken
Misschien in augustus. Anders wordt het het Red Starline museum.

26) 31 boeken uit mijn eigen kast lezen (inclusief tablet)
Teller vorige keer: 25.
De voorbije maand las ik er geen enkele. Maar ik had me ook voorgenomen dat juli en augustus Vakantiebieb-maanden zouden worden. Dus dat is geen probleem.

27) sushi eten
In april. Ik was er niet zo gek van. Maar ik wil het precies toch nog eens proberen.
Geslaagd!

28) een pot maken met al mijn blessings van het hele jaar
Ik probeer mijn blessings wekelijks hier op mijn blog te posten en tegenwoordig lukt me dat meestal wel.

29) gaan shoppen in Ikea
Dit puntje komt op de lijst voor 2016.

30) 1 keer voor publiek zingen
Dit deed ik op 31 mei. Ik ben blij om het resultaat maar er is nog werk aan de winkel om het ook leuk te gaan vinden.
Geslaagd!

31) iets knutselen met fimo
Ik zag laatst weer een leuk ideetje op Pinterest. Misschien moet ik er toch eens iets mee doen in het najaar.

 

Ik heb toch het idee dat het de goede kant gaat. Hoewel nog niet de helft van mijn puntjes al volledig is afgewerkt. Voor een paar puntjes ga ik nog op zoek naar een vervangidee. Maar grotendeels komt het wel goed volgens mij.

4 thoughts on “1100 Tita en de augustus-update van de 31 voor 32-lijst

  1. Hey, 5km lopen gaat vlugger dan je denkt hoor 😉 Gewoon start-to-run-appke afhalen en dat komt zelfs ook goed 😉 Je lijstje ziet er trouwens erg leuk uit!

  2. Ik ben daar ooit (een paar jaar geleden) aan begonnen met de start to run-podcast, maar ik ben toen na 3 maanden (toen ik al dus telkens meer dan een half uur liep) moeten stoppen omdat ik aangereden werd door een auto en een zwaar verstuikte enkel had. Ik heb nog een paar pogingen gedaan om te herbeginnen, maar het is me nooit meer gelukt. Ondertussen heb ik per ongeluk die podcast ook gewist en ik weiger hem opnieuw aan te kopen want ik vond die muziek echt slecht. Op dit moment ontbreekt me echt de moed om er weer aan te beginnen. En zeker nu de temperaturen zo hoog zijn.

  3. Och één B&J-smaak is ook al goed hé! De andere smaken zeggen me trouwens ook niet veel, met walnoten en karamel en van die toestanden, bah :p En inderdaad 5km lopen dat lukt wel op een paar maanden hé, als je in september begint, haal je dat nog wel. En zelfs als je het niet tegen je verjaardag haalt, dan ben je toch maar weer begonnen! (Ik begin terug na onze vakantie.)
    Is het geen idee om zo’n Rail Pass te kopen? 76 euro voor tien ritten. Je kan samen één pas gebruiken. Dan betaal je maar 7,6 euro per rit, ook naar de zee of de Ardennen. En ’t is een jaar geldig dus volgende zomer heb je er ook nog wat aan!

Geef een reactie

