1108 Tita en haar blessings

De blessings van de voorbije week:

* Livje (het buurmeisje) die met haar gezin terug kwam van vakantie en mij een knuffel kwam geven toen ik wafeltjes bracht die de Mams had gebakken van de eitjes van hun kippen.

* Lief en ik die 6 maanden samen zijn (een half jaar klinkt toch echt al veel indrukwekkender, niet?) vierden met een bezoekje aan de tentoonstelling “Leven en dood” in het MAS.

* Van LJ de tip krijgen om mijn Windows 10-update-probleem opgelost te krijgen. Merci voor de hulp!

* Naar huis fietsen en blijkbaar zo snel fietsen dat er een bejaard meneertje aan de kant riep dat ik niet sneller dan 80 km/u mocht fietsen. 😉

* We gingen picknicken in het park met Lief zijn dochter. Iets dat we haar beloofd hadden aan het begin van de vakantie. Ze vond het een leuke verrassing.

* Oppassen op de buurkids. Toen ik arriveerde lag Livje te slapen in de zetel. Toen ze wakker werd en ontdekte dat ik er was, kreeg ze een kamerbrede smile op haar gezicht en sloeg ze haar armpjes rond mijn nek. Zalig!

* Blijkbaar leveren mijn (quasi) dagelijkse opruimrondjes iets op. Lief kwam logeren en zei dat hij mijn kamer nog nooit zo opgeruimd had gezien. Hij vroeg hoe ik dat gedaan had? 🙂

* Een goed gesprek met Lief over de opvoeding van zijn dochter en hoever ik mij daar in mag moeien. Blijkbaar vind hij het niet meer dan logisch dat ze ook naar mij luistert en mag ik van hem gerust ingrijpen als ik vind dat ze zich niet gedraagt.

* Lief die zei dat hij af en toe van mij verschiet. Hij is gewoon dat als hij iets van zijn ouders gedaan wil krijgen, dat dat wel lukt met goede argumenten. En ook zijn ex kon hij makkelijk meekrijgen in zijn gedachtengangen. Maar ik heb veel meer een eigen mening. En hij verschiet er soms van dat ik hem tegenspreek of dat ik niet van mening verander door zijn argumenten. Maar hij vindt het ook heel tof dat we daardoor juist goed kunnen discussiëren en dat er nu ook eens iemand is die hem beïnvloedt. Want ja, hij is door mij zelf al over dingen van mening veranderd.

* Sinds ik samen met Lief ben en we op de centjes moeten letten, proberen we goedkope activiteiten te doen. Of liefst zelfs gratis. Ik heb me daarom ook ingeschreven op een paar nieuwsbrieven van websites die kortingen geven voor zulke zaken of die iets veilen. Gisteren kwam ik op zo’n veilingsite een etentje tegen voor 2 personen ter waarde van 70 euro. Wij zijn al eens samen gaan eten in dat restaurant vlak voor we een koppel waren en vonden het daar superlekker. Maar momenteel gaan we daar niet eten omdat het toch niet echt het goedkoopste restaurant in de omgeving is. Maar die veiling stond nog maar op 26 euro (+ 5 euro administratiekosten) een kwartier voor ze afliep. We hebben het er last minute dus toch maar op gewaagd en hebben de veiling gewonnen. We kunnen nu dus daar gaan eten voor 36 euro (inclusief de administratiekosten) ipv 70 euro. De drank zit wel niet mee in het pakket, maar ja, wij houden het toch bij een cola of water, dus geen probleem. Ik kijk er echt al naar uit.

 

Ik hoop dat jullie ook een fijne week hadden.

6 thoughts on “1108 Tita en haar blessings

  1. Wat vliegt de tijd zeg, kan haast niet geloven dat jullie al zes maanden samen zijn. Leuke deal heb je gedaan om eens te gaan eten. Wij hebben al veel tripjes geboekt met travelbird en actievandedag, die altijd mooie promo’s hebben. Kan je je ook eens op abonneren.

  2. Ja, die tips had je me al eens aan de hand gedaan. Daar krijg ik nu ook elke dag een mail van. Tot hier toe heb ik er nog niets mee gedaan, maar ooit komt dat wel eens.

Geef een reactie

