1110 Tita en 50 books: Hoe lang nog voordat we niet meer weten hoe een boek te gebruiken?

Tijd voor een volgende 50 books-vraag:

Hoe lang nog voordat we niet meer weten hoe een boek te gebruiken?

De e-reader is in opmars. En ik geef toe dat ik zelf ook al wel eens een boek op de tablet lees. Hoewel mijn voorkeur nog steeds uitgaat naar de papieren exemplaren. Op dit moment heb ik toch het gevoel dat veel lezers de twee combineren en dat er dus nog steeds papieren boeken worden verkocht. En daardoor heb ik toch het gevoel dat het nog wel eventjes zal duren voor het boek is uitgestorven.

Ik realiseer me wel dat kinderen steeds minder meekrijgen dat er gelezen kan worden. Ze zijn met allerlei schermpjes in de weer, maar veel minder met een goed boek. Ik ben er van overtuigd dat ouders het goede voorbeeld moeten geven op dat gebied. Dus Lief en ik zijn heel blij dat wij wel lezers zijn en zo zijn dochter en eventuele kindjes van ons samen wel kunnen laten zien dat lezen iets heel fijns is.

2 thoughts on “1110 Tita en 50 books: Hoe lang nog voordat we niet meer weten hoe een boek te gebruiken?

  1. Ik geloof nog niet meteen in het einde van het papieren boek. Even leek het alsof het onderwijs resoluut voor digitaal zou kiezen, maar echt van de grond lijkt dat niet te komen. Blijkbaar studeren kinderen liever uit een papieren boek dan op de computer. En zolang dat zo blijft, denk ik dat ook de leesboeken wel niet zullen verdwijnen…

  2. Noooooo het papieren boek mag niet uitsterven!!!!! Ik zou zo graag alle kinderen in mijn omgeving stimuleren om veel te lezen maar ’t is zoals je zegt die zijn zo druk in de weer met al die schermpjes! En zelf heb ik geen kinderen om mijn boekenliefde aan door te geven helaas hihi.

Geef een reactie

