1113 Tita en een dagje Boudewijnseapark

Zelf ben ik niet zo’n pretparkmens. Soms vind ik het wel leuk, maar dat heeft vaak eerder met het gezelschap te maken dan met de attracties. En ik merk toch dat ik het met ouder te worden minder leuk lijk te vinden. Lief houdt al helemaal niet van pretparken. Maar met een 4-jarige en een grote vakantie om te vullen, hoort een pretparkuitstapje er toch wel bij.

Het kind spreekt over niets anders dan Plopsaland. Maar dat vonden we duur en via een krant raakten we aan goedkopere tickets voor het Boudewijnseapark. Wat nog niet goedkoop is als je ook nog eens bedenkt dat we geen auto hebben en dus eigenlijk met de trein moesten gaan. Gelukkig kregen we een lift van de schoonouders. En dat maakte de reistijd ook een serieus stuk korter. Want voor die treinrit (vanuit Antwerpen naar Brugge en terug) met een 4-jarige hadden we toch wel een klein beetje stress vooraf.

Een ganse beschrijving van onze dag ga ik jullie besparen, maar ik heb wel een aantal dingen opgemerkt die ik met jullie wil delen.

* De dolfijnenshow is best mooi (met de stem van ex-K3 Kathleen trouwens), de zeeleeuwenshow heel leuk en grappig, maar de zeehondenshow was eerder informatief en dus redelijk saai voor een kind.

* Er is een heel tof waterpark met glijbanen en een reuze-emmer die om de 5 minuten omslaat en alles kletsnat maakt. Maar wij lieten het links liggen. Allereerst hadden we geen zwemspullen mee en ten tweede zagen Lief en ik het niet echt zitten om in water te spelen (wij zijn geen waterratten).

* Er zijn niet veel attracties. Met grote kinderen (tieners) moet je al zeker niet naar daar gaan, want er zijn er maar 2 de moeite of zo. Voor kleine kinderen zijn er wel meer, maar ook niet gigantisch veel. Wel een voordeel: de wachttijden zijn niet zo lang.

* Gelukkig is er wel een echt toffe en hele grote speeltuin. Ik denk dat de dochter daar nog het meeste plezier aan heeft beleefd.

 

Uiteindelijk zijn wij er een uur of 6 geweest en daarin hebben we echt alles kunnen doen: alle shows, alle attracties, rustig eten, een ijsje eten en spelen op de speeltuin. Het was best een leuke dag, maar de volgende keer kiezen we toch voor een ander pretpark.

6 thoughts on “1113 Tita en een dagje Boudewijnseapark

  1. Momenteel kan je met een aankoop van twee produkten gratis kaarten voor plopsaland krijgen, op voorwaarde dat je 1 ticket koopt. Dat betekend dan ook 35 euro voor twee personen iplv 70. En ik weet niet waarom,( misschien in voorbereiding van mijn kleinkind op komst ) maar ik wil naar plopsaland op mijn verjaardag. Ik denk dat het iets met de Wicky de viking te maken heeft en gewoon jeugdsentiment. Misschien de volgende keer ook promotickets afwachten .

    • Ik ben wel slim geweest. De dochter doet de attracties liefst met haar papa. Als het een attractie was die je maar met 2 kon doen, zette ik mij met een boek op een bankje. 🙂

  2. Ik ben geen pretparkmens maar Walibi vind ik wel tof, daar gaat tenminste niet alles overkop. Boudewijnpark hebben wij vroeger ook eens gedaan maar dat vond ik zelf als kind niet zo tof (we waren toen al te groot voor kinderattracties en speeltuinen denk ik). Waarschijnlijk is Plopsaland voor kleine kinderen inderdaad de droom, maar 70 euro!!! meent ge dat nu dat dat zoveel geld kost. Dan hoop ik inderdaad dat jullie een mooie promo tegenkomen.

Geef een reactie

