1117 Tita en 50 books: Wie is er bekend met en/of doet mee aan enige vorm van boekenruil?

Tijd voor weer een 50 books-vraag:

Wie is er bekend met en/of doet mee aan enige vorm van boekenruil?

Ik heb uiteraard al van boekenruil gehoord. Ik weet dat het op verschillende wijzen bestaat. Je kan een boek gewoon ergens achterlaten met een briefje er in. En er bestaan ondertussen ook ruilkasten. Ikzelf heb er geen ervaring mee want in die kasten zaten tot hier toe geen boeken die mij interesseerden.

Wat ik wel al gedaan heb is een boek dat ik had gelezen op vakantie achterlaten. Dan neem ik bewust een boek mee op reis waarvan ik weet dat ik het niet meer zal herlezen. En dan laat ik het in een park achter op een bank in de hoop dat er een nieuwsgierig iemand het mee zal nemen.

5 thoughts on “1117 Tita en 50 books: Wie is er bekend met en/of doet mee aan enige vorm van boekenruil?

  1. Wim heeft ooit een doorgeefboek gevonden op de trein. Ik heb het gelezen en dan weer doorgeven aan iemand. Ben vergeten aan wie. En je kon via een website volgen waar het boek zat. Maar ik ben het spoor al heel lang kwijt. Vond ik wel tof!

  2. Geen flauw idee… Het lijkt me wel een tof idee om te doen want vaak breng ik hier boeken uiteindelijk naar de kringwinkel… Eerst en vooral omdat er geen plaats is om alle boeken bij te houden én vooral omdat ik zo goed als nooit een boek opnieuw lees… Misschien moet ik de e-reader maar weer eens op mijn verlanglijstje plaatsen…

  3. Ik breng ook boeken naar de kringwinkel (en spring er dan meestal ook gelijk binnen om er “nieuwe” te kopen 🙂 ) of laat mijn schoonmoeder ze verkopen op de rommelmarkt.

Geef een reactie

