1118 Tita en Burger Day

Vandaag is het Burger Day. En vermits Lief zot is van burgers moest ik daar toch iets over schrijven, vond ik.

Allereerst… Het moet mij weer overkomen: verliefd worden op iemand die stapelzot is op burgers terwijl ik het zelf niet lust. Of ’t is te zeggen: mijn moeder bakte thuis vroeger af en toe burgers maar niemand in het gezin vond dat lekker dus is ze er mee gestopt. En zodus aten wij thuis nooit geen hamburgers meer. Ik vermoed dat het toch al wel 15 à 20 jaar geleden is dat ik dat thuis heb gegeten. Mijn ouders hebben ons ook nooit meegenomen naar de Quick of McDonalds. En zelf stap ik er eigenlijk ook niet binnen omdat ik dan waarschijnlijk enkel frietjes of een salade (en ik ben niet zo van de salades) kan eten. En dan zijn de frietjes van de frituur toch wel veel lekkerder. Dus zo’n fastfood-hamburger tussen een broodje heb ik eigenlijk nog nooit geproefd. Dus misschien lieg ik als ik zeg dat ik dat niet lust. Maar het spreekt me dus vooral niet aan.

Ondertussen heb ik al meerdere malen tegenover Lief gezeten terwijl hij zat te genieten van een Bicky Burger of aanverwanten. Zijn smoeleke is om op verliefd te worden dan. Hij zit dan immers zo gelukzalig te genieten.

Laatst zijn we voor zijn verjaardag gaan eten in De Burgerij. Ik had op voorhand online de menukaart bekeken en wist dat ze er ook veggie-gerechtjes hadden die heel lekker klinken. Dus ik ging voor een burrito met geitenkaas. En weer zat Lief te blinken tegenover mij. En toen vroeg hij (en eigenlijk was het niet de eerste keer) of ik het volgende keer toch niet eens wou proberen om een burger te eten. Met andere woorden: hij wil mij in het burgerkamp krijgen. Waarschijnlijk in de hoop dat dat dan ook wel eens op tafel zal komen eens wij samenwonen. En ik begin nu hoe langer hoe meer te twijfelen om het toch eens te proberen. Maar dan begin ik wel met te proeven van de zijne. Dan heeft hij maar een hapje minder. 🙂

Zijn jullie burgerfans?

8 thoughts on “1118 Tita en Burger Day

  1. Fan is veel gezegd, maar ik eet het wel graag. Zelfgemaakte/samengestelde burgers (al dan niet vegetarisch) vind ik meestal wel beter dan de diepvries-, frituur- of McDonald’s-achtige varianten, al smaken die van tijd tot tijd ook wel 🙂

  2. eet jij geen burgers? gewoon-helemaal-geen?! 😮
    Ik hou van fastfood. Als we op reis gaan wil ik in elke stad waar we logeren de plaatselijke Quick of MacDonalds uitproberen. Mijn man wordt er gek van, die vindt er niets aan…

  3. De Burgerij staat ook al lang op het verlanglijstje van mij. Helaas ben
    ik er nog nooit geraakt. Maar wel in Ellis toen ik in Brugge was, en dat
    was echt een openbaring voor mij. Echt keilekker! Ik vind toch dat je
    het op z’n minst eens moet proberen hoor

  4. Er is een wereld van verschil tussen hamburgers die je eet bij patatjes – zoals mijn mama ze bakte alleszins, en die waren meestal vreselijk droog – fastfoodburgers als Quick en McDo (dat is meer afval dan wat anders) en échte hamburgers. Je hebt ook zoveel verschillende soorten vlees… Ik vind die van de Burger Folie in Leuven ’t lekkerste 0:-)

Geef een reactie

