1125 Tita en haar gelezen boeken in augustus

Ik schreef vorige maand al dat ik hier een berg bibliotheekboeken heb liggen die tegen een bepaalde datum moeten worden gelezen. Het is dus een beetje van “moeten” lezen, maar aan de andere kant geniet ik er eigenlijk ook wel van. Door die berg boeken kon ik niet echt zeggen welke boeken ik juist zou lezen in augustus. Uiteindelijk las ik deze:

Donna Tartt: Het puttertje
Ik las ook haar “De verborgen geschiedenis” en “De kleine vriend” jaren geleden. Door het eerste heb ik mij doorgeworsteld, het 2e vond ik al beter. Maar dit boek las ik stukken liever. Was ik er toen te jong voor? Geen idee. Misschien is dit gewoon een toegankelijker boek. Ik vond het in ieder geval heel goed.

Dani Atkins: Versplinterd
Een chicklitboek dat ik net dat ietsje meer vond hebben.

Selma Lagerlöf: Niels Holgersons wonderbaarlijke reis
Een prachtig verhaal met hele mooie beschrijvingen van Zweden. Het leest wel een beetje traag voor een volwassene. Maar ik vond het echt heerlijk!

Rainbow Rowell: Eleanor & Park
Een mooie young adult.

Walter van den Broeck: Groenten uit Balen
Ik denk dat het geen goed idee was om dit boek te lezen nadat ik de film al had gezien. De film vond ik heel leuk, het boek eerder een beetje saai.

Emma Hooper: Etta & Otto & Russell & James
Ik verwachtte dat dit boek nogal licht zou zijn, maar ondanks dat het heel vlot las zaten er wel wat laagjes onder. Aangrijpend. En mooi geschreven.

Annabel Pitcher: Mijn zus woont op de schoorsteenmantel
Ook een young adult. Met een aangrijpend onderwerp.

Jojo Moyes: Vier plus één
De boeken van Jojo Moyes zijn echt een aanrader. Het zijn geen boeken die ik zou kopen om te houden. Maar ik lees ze echt heel graag en ga in de bibliotheek altijd wel kijken of er eentje van deze schrijfster binnen is. Chicklit met net dat ietsje meer.

 

Zo is toch een deel van mijn te lezen stapel uitgelezen geraakt. Tijd voor de rest van de berg. Wat lazen jullie in augustus?

One thought on “1125 Tita en haar gelezen boeken in augustus

  1. Da’s flink gelezen ja! Het puttertje heb ik intussen ook uit, één van de beste boeken die ik dit jaar las. Gek dat we een keer overeenkomen zeg!!!! 😉
    Mijn zus woont op de schoorsteenmantel staat ook al een tijdje op mijn lijst.

Geef een reactie

