1126 Tita en haar activiteiten van augustus

Ik deed eigenlijk best veel tijdens augustus. Vooral leuke dingen. Maar ook nuttige dingen die ik al heel lang wou doen. Lees maar mee.

1) een dagje Boudewijnpark met de 4-jarige
Check! We waren wel niet zo ondersteboven van het park, maar ze heeft zich wel goed geamuseerd. Volgend jaar toch maar een ander pretpark.

2) terug achter het stuur van de auto kruipen
Ik ben er nog steeds niet in geslaagd. Maar ik ben wel al een stap verder op het parcours. Ik heb namelijk de verkeersregels volledig opnieuw bekeken. En ik merk dat die opfrissing toch wel eens goed is. Ik ben me weer wat bewuster van de verkeersborden onderweg, ook als ik op mijn fiets zit. Nu is het tijd om het boekje van de auto eens door te nemen. Dat staat voor volgende week op de planning.

3) picknicken
We lokten het dochtertje van Lief mee naar het park. Ze had echt niet door dat er een picknick zou volgen met chips, belegde mini-sandwiches, kerstomaatjes, satéstokjes met druifjes en kaas, tv-worstjes en chocomousse als dessert. Haar verbaasde blikken waren echt de moeite.

4) de museumnacht in Antwerpen
Voor ons een topper. We zagen dingen die we anders niet zouden gaan bekijken en vonden dat we toch wel de interessantste musea hadden uitgekozen. Volgend jaar doen we het waarschijnlijk nog wel eens over want er zijn nog musea waar we benieuwd naar zijn.

5) gaan eten voor de verjaardag van Lief in de Burgerij
Check! Ook een aanrader trouwens voor mensen die vegetarisch eten of geen hamburgers eten (zoals ik): er staan lekkere slaatjes en burrito’s,… op de menu. Ik heb er gesmuld.

6) mij weer wat meer toespitsen op plannen en taken afkrijgen
Daar vertel ik jullie binnenkort nog wat meer over. Maar ik ben absoluut nog steeds goed bezig. En het is leuk om dingen te zien vooruitgaan.

7) weer eens in de tijdschriften vliegen: ik wil die allemaal gelezen hebben tegen volgende zomer
Ik lees weer ongeveer 1 tijdschrift per week. Ik heb mijn stapel eens geteld en op dit tempo zal ik daar ongeveer een half jaar over doen. Maar dat lijkt me haalbaar. En eigenlijk is mijn doel om het op een jaar te doen. Dus dat komt goed.

8) hopelijk een dagje Doel met ons tweetjes
Dit wordt iets voor volgend jaar. We willen er heel graag een keertje foto’s gaan trekken. Maar het moet dan wel een beetje mooi weer zijn. En vermits we met de fiets willen gaan, moeten we de overzetboot kunnen nemen en die vaart maar enkele maanden op het jaar en enkel op zondag. Dat beperkt dus de mogelijkheden.

9) een uitstapje met de ouders van Lief en zijn dochtertje
In augustus hebben we met zijn ouders erbij maar kleine uitstapjes gedaan. We zijn een keertje een uurtje naar de kinderboerderij geweest en een paar uurtjes naar de luchthaven van Deurne om naar de vliegtuigen te gaan kijken.

10) mijn groene kast definitief opruimen
Ik heb weliswaar 1 vakje van de kast opgeruimd. Maar ik moet toegeven dat ik er weer wat in gedropt heb ook. Dus er is nog werk aan de winkel.

 

Hoe was jullie augustus?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 thoughts on “1126 Tita en haar activiteiten van augustus

  1. Fijn dat je de kleine M nog zo blij kan maken met een picknick. Ik vind een picknick ook geweldig leuk, maar het is er dit jaar niet van gekomen. Wij hebben niet echt iets speciaals gedaan in augustus, met uitzondering van mijn verjaardag gevierd!

  2. Ik las onlangs dat de laatste huurcontracten, die nu nog lopen voor die paar nog bewoonde huizen in Doel, over een jaar aflopen. En af en toe breken ze al eens stukken af (in oktober gaan ze iets afbreken, dacht ik). Dus niet te lang wachten; die vervallen huizen gaan niet voor eeuwig blijven rechtstaan. Ik hoop er zelf nog eens naartoe te kunnen volgend jaar!

Geef een reactie

