1131 Tita en de september-update van de 31 voor 32-lijst

Op mijn verjaardag in december maakte ik een “31 voor 32″-lijst: een lijst vol leuke maar ook nuttige dingen die ik wil doen voor mijn 32e. Elke maand op de 9e ga ik jullie hier een update van geven. Kwestie van zelf ook nog een beetje het overzicht te bewaren en om mezelf er aan te herinneren.

1) Positieve routines aanleren
Ik ben nog steeds goed bezig.
Ik doe elke dag een opruimrondje. Het duurt meestal zelfs geen 10 minuten omdat het niet nodig is want door dat dagelijks opruimrondje is het hier grotendeels al opgeruimd.
‘s Avonds mijn kleren voor de volgende dag al klaar leggen is een klein beetje verwaterd. Dus dat moet ik weer wat opkrikken.
Ik maak dagelijks mijn planning voor de volgende dag.
Mijn handtas wordt 1 keer per week opgeruimd.
Elke vrijdag maak ik mijn weekplanning maken voor de komende week.
Op maandag poets ik basic mijn kamer.
Mijn maandplanning voor de volgende maand maak ik telkens de 3e vrijdag van de maand kwestie van wat vooruitziend te zijn en niet voor verrassingen te komen te staan.

2) 4 culturele uitstappen doen: opera, concert, theater, tentoonstelling.
Check!
Het doel is reeds behaald. Toch brachten we nog een bezoekje aan de tentoonstelling “Leven & Dood” in het MAS.

3) 4 keer naar de film gaan
Stand van zaken: 2/4.
We zijn niet meer in de cinema geraakt, maar kijken voornamelijk dvd’s. Ik denk ook dat dit puntje niet meer op tijd zal afraken.

4) een citytrip in Antwerpen met een 100%-boekje
Check!
Reeds geslaagd door de vele uitstapjes naar Antwerpen.

5) bloed geven
Dit ga ik proberen te doen op 5 oktober en anders op 22 oktober. Toch al een beetje concreter.

6) de zon zien ondergaan op het strand
picknicken
Dit puntje heb ik gewijzigd omdat het niet meer haalbaar is. Picknicken hebben we ondertussen gedaan.
Check!

7) een boek in 1 dag uitlezen
Op 1 februari.
Check!

8) 5 km kunnen joggen
Minstens 3 keer per week buikspieroefeningen doen vanaf september.
Ik ben eigenlijk niet goed bezig, maar hier wil ik me toch aan zetten.

9) op vakantie gaan OF een huis/appartement kopen (of stiekem allebei)
2016! Hoewel het ook huren kan worden. Samenwonen in ieder geval.

10) een daguitstap naar een Vlaamse stad maken (niet Antwerpen)
Gent.
Check!

11) een daguitstap naar een Nederlandse stad maken
Dankzij een lift van de schoonouders zijn we in Vlissingen en Middelburg geraakt.
Check!

12) Ben & Jerry-smaken proeven
3 dingen proeven die ik nog nooit at voordien
1: bonen in tomatensaus (Bwah.)
2: chili con carne (Superlekker!)
3 wordt waarschijnlijk hamburger

13) mijn facebookgebruik afbouwen
Ik probeer het nog steeds te houden op 2 maal per dag checken en ’s avonds chatten met Lief.

14) een appelcake bakken
Dit deed ik in april.
Check!

15) naar Planckendael om de babyolifantjes te bezoeken
een pretpark bezoeken

Gewijzigd omdat we niet in Planckendael gaan geraken. Ondertussen brachten we wel al een bezoekje aan het Boudewijnseapark.
Check!

16) een daguitstap naar de Westhoek
een daguitstap naar de Ardennen
Gewijzigd omdat het praktisch niet haalbaar is. Een uitstapje naar de Ardennen is ons wel gelukt.
Check!

17) een dagje naar zee
Dit werd een dagje aan de Westerschelde wat qua gevoel hetzelfde was.
Check!

18) een maand op suikerdieet (niet in de weekends)
Dit wordt mijn faalpuntje. Maar ik weiger het te wijzigen omdat ik het eigenlijk echt wel wil.

19) weer vlot met de auto kunnen rijden
Stap 1 is afgewerkt: de verkeersregels herhalen. Nu is het tijd voor het boekje van de auto om daarna eindelijk weer achter het stuur te kruipen.

20) een date met mijn metekindje
Ik moet mezelf dringend een stamp onder mijn gat geven en eens een mailtje sturen of bellen.

21) een hele maand rokjes en kleedjes dragen in mijn vrije tijd
Volledig in rokjes of kleedjes gaat niet lukken. Maar ik heb net 2 nieuwe kleedjes gekocht, dus ik zou er wel graag wat vaker eentje dragen.

22) 31 spullen weggooien/weggeven/verkopen
Dit is al lang geslaagd.
Ondertussen gooide ik nog een stapeltje cd’s weg.
Check!

23) 1 keer per maand mijn nagels lakken
mijn nagels 3 keer lakken
Vermits ik al meer dan een half jaar mijn nagels niet had gelakt, besloot ik het puntje een beetje te wijzigen. Ondertussen heb ik al 1 keertje mijn nagels gelakt in oranjerood. Een vrolijk kleurtje.

24) iets haken
Misschien wordt het tijd om eens iets uit te zoeken om te maken want ik heb nog maar 3 maanden om iets te maken.

25) het MAS bezoeken
We bezochten de tentoonstelling “Leven & Dood” in het MAS.
Check!

26) 31 boeken uit mijn eigen kast lezen (inclusief tablet)
Omdat ik nu met een gigantische boekenstapel zit, heb ik al een tijdje niets uit mijn eigen kast gelezen. En ondertussen heb ik ook nog een stapel boeken bij gekocht. Dus de stapel ongelezen boeken is enkel groter geworden.
Teller vorige keer: 25.
Ik ga mij nog mogen haasten om die 31 boeken gelezen te krijgen.

27) sushi eten
In april.
Check!

28) een pot maken met al mijn blessings van het hele jaar
Ik post wekelijks mijn blessings op mijn blog.

29) gaan shoppen in Ikea
Dit gaat naar 2016.

30) 1 keer voor publiek zingen
Dit deed ik op 31 mei.
Check!

31) iets knutselen met fimo
iets knutselen
Omdat ik niet zeker ben of ik wel iets ga maken met fimo heb ik dit puntje gewijzigd. Maar ik hoop komende maand toch eens creatief bezig te zijn.

 

Weer wat vorderingen gemaakt. Hoe staat het met jullie plannen?

 

5 thoughts on “1131 Tita en de september-update van de 31 voor 32-lijst

  1. Ik hoop vooral dat het samenwonen lukt in 2016. Dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste en de rest volgt dan wel! Veel succes in het afvinken van de rest van je puntjes en fijn dat er al zoveel zijn vewezenlijkt!

  2. Ik vind dat er hier serieus veeeeel gefoefeld wordt. :p
    Hooray voor samenwonen en hooray voor sushi ! 🙂 En ook reuzebenieuwd naar wat je zal gaan knutselen. Ik plaatste het ook op mijn DZP, maar ben er ook nog niet aan begonnen…

  3. Haha, ja, ik heb serieus gefoefeld. Maar de oorspronkelijke lijst is gemaakt toen ik in een totaal andere situatie zat. En het is mijn lijst, dus als ik wil foefelen, mag dat. 😉

Geef een reactie

